در حالی که وب سایت های موثر می توانند فقط یک صفحه یا ده ها صفحه داشته باشند، اکثریت قریب به اتفاق سایت ها 4 تا 10 صفحه وب هستند. این عدد تصادفی نیست - کارآمدترین راه برای سازماندهی و ارائه اطلاعات مرتبط است.
فهرست ما از شش صفحه مهم در یک وب سایت، ملزومات هر طراحی وب سایت کسب و کار محور را پوشش می دهد. در ادامه بخوانید تا بدانید به کدام صفحات نیاز دارید، چه محتوایی را در هر کدام قرار دهید و چگونه آنها را برای بهترین نتایج بهینه کنید.
یک وب سایت با ساختاری منظم، دو مزیت متمایز نسبت به همتایان ناسازمان خود دارد. اولاً، سازمان تجربه کاربری (UX) را افزایش میدهد و به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد تا بدون زحمت سایت را بین صفحات جستجو کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنند.
در مرحله دوم، تجربه کاربر و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دست به دست هم می دهند. هنگامی که یک سایت یک تجربه کاربری عالی ارائه می دهد (مثلاً با ایجاد یکپارچه ناوبری)، موتورهای جستجو آن را با کارایی بیشتری می خزند و ایندکس می کنند، که منجر به قرارگیری بالاتر در رتبه بندی موتورهای جستجو و دید بیشتر جستجو می شود که ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد. از آنجایی که موتورهای جستجو معیارهایی مانند ارتباط، کیفیت و قابلیت استفاده را در اولویت قرار می دهند ، یک UX سایت درخشان به طور مستقیم سئو را افزایش می دهد.
در مرحله طراحی، استفاده از نگاشت محتوا برای اطمینان از اینکه همه اطلاعات حیاتی هم وجود دارند و هم به صورت شهودی قرار می گیرند، بسیار مهم است. به همان اندازه مهم است که URL های صفحه را در یک سلسله مراتب منطقی تشکیل دهیم تا به طور موثر معماری سایت را به کاربران انسانی و موتورهای جستجو منتقل کنیم. و وقتی زمان راهاندازی فرا رسید، نقشه سایتی را ایجاد کنید (یا تولید خودکار) کنید که معماری وبسایت شما را به تصویر میکشد و آن را به Google ارسال کنید تا فهرستبندی سایت شما تسریع شود.
این فهرست از صفحات وبسایت، ساختار بنیادی وبسایتهای کوچکتر معمولی، مانند وبسایتهای فریلنسرها و مشاغل کوچک را مشخص میکند. نهادهای بزرگتر - مانند شرکتهای بزرگ و کسبوکارهای تجارت الکترونیک که طیف وسیعتری از محصولات، خدمات یا اطلاعات را ارائه میدهند - به صفحات بیشتر و طرحبندیهای پیچیدهتری نیاز دارند. صرف نظر از مقیاس پروژه، این لیست یک نقطه شروع عالی برای ساخت و سازماندهی یک وب سایت است.
صفحه اصلی باید بلافاصله بازدیدکنندگان را درگیر کند. در حالی که طراحی صفحه اصلی متفاوت است، متداولترین مولفهها عبارتند از یک تصویر قهرمان ، یک هدر منحصربهفرد ، و یک فراخوان برای اقدام (CTA) "در بالای صفحه" - به این معنی که بازدیدکنندگان میتوانند آن را قبل از پیمایش بیشتر به پایین ببینند. این عناصر بینشی سریع از آنچه کسب و کار یا سایت ارائه می دهد ارائه می دهد و بازدیدکنندگان را برای کاوش بیشتر ترغیب می کند.
هنگامی که بازدیدکنندگان در پایین صفحه حرکت می کنند، صفحات اصلی معمولاً اطلاعات ضروری در مورد محصول، خدمات و شرکت را ارائه می دهند که تحت عناوین مجزا سازماندهی شده اند. این استراتژی قرار دادن بر روی علاقه اولیه کاربران که در بالای صفحه با تصاویر جذاب و هدرهای متقاعد کننده جلب شده است، سرمایه گذاری می کند.
طراحی صفحه اصلی Aidan Quigley برای LEGIT Coffee Co را به عنوان مثال در نظر بگیرید - یک تصویر قهرمان زیبا، یک هدر با حروف خاطرهانگیز Voyage که عبارت «قهوه و غذای فوقالعاده قانونی» را میخواند و یک CTA ملایم برای مشاهده منو، گرد هم آمده و بازدیدکنندگان را دعوت میکند. برای تعامل بیشتر جزئیات عمیقتر در زیر آمده است تا اطمینان حاصل شود که صفحه اصلی در نگاه اول زیاد نیست و یک سفر ساختاریافته برای کاربر ارائه میشود که با یک قلاب جذاب شروع میشود و به تدریج اطلاعات بیشتری را برای کسانی که مشتاق کاوش هستند ارائه میدهد.
صفحه محصولات یا خدمات با ارائه جزئیات هر گزینه و مزایای آن، پیشنهادات کسب و کار را به نمایش می گذارد. اگر قیمتها استاندارد هستند، برای شفافیت آنها را درج کنید - این جزییاتی است که بازدیدکنندگان اغلب از آن استقبال میکنند. هنگامی که قیمت گذاری استاندارد قابل اجرا نیست، یک مسیر روشن برای درخواست کاربران ارائه دهید.
برای سایتهای تجارت الکترونیک، این صفحه ممکن است به یک فروشگاه آنلاین تبدیل شود که با قابلیت جستجو کامل میشود تا به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا محصولات مورد علاقه خود را به سرعت پیدا و کاوش کنند. اگر خدماتی را بازاریابی میکنید، توضیح گام به گام فرآیند را در این صفحه در نظر بگیرید تا ابهامزدایی از آن، القای اعتماد به مشتریان بالقوه، و اطلاعرسانی به آنها در مورد انتظارات انجام شود. این اعتماد ایجاد می کند و تصمیم گیری را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند.
صفحه خدمات Cathy Matovu برای پاککنندههای صنعتی پنجره The High Rise Guys خدمات موجود را به وضوح ارائه میکند و از نمادها برای تجزیه بصری توضیحات و کمک به بازدیدکنندگان کمک میکند تا محتوا را به خاطر بسپارند. توضیحات فراتر از اصول اولیه با ارائه اطمینان خاطر در مورد نگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی و ایمنی برای رفع هرگونه شک و تردیدی که بازدیدکنندگان ممکن است در رزرو سرویس داشته باشند.
صفحه درباره ما یکی از پربازدیدترین صفحات وب سایت است. برای متمایز کردن کسب و کار از رقبا بسیار مهم است، زیرا کاربران اغلب با این صفحه مشورت می کنند تا بفهمند چه چیزی یک کسب و کار را متمایز می کند. برجسته کردن جنبه هایی که کسب و کار را منحصر به فرد می کند - از جمله پیشینه، ارزش ها و اصول تیم - نشان می دهد که چه چیزی کسب و کار را در زمینه یا صنعت آن واجد شرایط می کند.
همیشه اطمینان حاصل کنید که کپی مشتری محور است. بهجای اتخاذ لحن لافآمیز، بر این نکته تأکید کنید که چگونه پیشینه و تخصص تیم یا فرد به طور ایدهآل آنها را برای رسیدگی و برآورده کردن نیازهای مشتری قرار میدهد. با انجام این کار، نه تنها اعتماد ایجاد میکنید، بلکه تعهد خود را به خدمات راهحلمحور نشان میدهید تا صرفاً خود تبلیغی.
یک مثال عالی استودیو Ocrism درباره طراحی صفحه یوگا توسط نینا است . کپی کنجکاوی در مورد کلاس های نینا را برمی انگیزد و با تفکر پیشینه خارق العاده او به عنوان یک قهرمان تکواندو، بازیگر، هنرمند کی پاپ و ستاره تلویزیون واقعیت را منتقل می کند. با توضیح اینکه چه چیزی نینا را به سمت یوگا کشانده است و چگونه سوابق او رویکرد تدریس او را نشان می دهد، این صفحه درباره روایتی قانع کننده را ارائه می دهد که با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کند و به آنها اجازه می دهد تا بدانند چرا تجربه او باعث افزایش آموزش یوگا می شود.
اگر بازدیدکنندگان سایت مجذوب خدمات کسب و کار هستند اما دسترسی به آن را دشوار می دانند، ممکن است به جای آن سایت رقیب را انتخاب کنند . برای جلوگیری از این امر، دقیق نگه داشتن صفحه تماس و به روز بودن آن بسیار مهم است. ارائه انواع کانال های تماس برای پاسخگویی به ترجیحات مختلف مشتریان ایده آل است.
برای ارتباط موثر، موارد زیر را در نظر بگیرید:
وب سایت استودیوی طراحی Thibault Lerailler ، Punctuate Design ، نمونه ای از این رویکرد است. این دارای یک فرم تماس خوشامدگویی است که به بازدیدکنندگان اجازه میدهد آزادانه با هم ارتباط برقرار کنند و یک عکس دوستانه از تیبو که حس شخصی را اضافه میکند. این سایت به طور متفکرانه شامل اطلاعات تماس با دسترسی آسان در بخش پاورقی در تمام صفحات وب سایت با CTA، شماره تلفن و آدرس فیزیکی "تماس بگیرید". این رویکرد جامع تضمین میکند که بازدیدکنندگان احساس ارزشمندی میکنند و راههای متعددی برای دستیابی به آنها دارند و تجربه و تعامل آنها با کسبوکار را افزایش میدهد.
اگر وبسایتهای تجاری هر یک از اطلاعات شناسایی شخصی زیر را از بازدیدکنندگان جمعآوری میکنند، قانوناً ملزم به رعایت سیاست حفظ حریم خصوصی هستند:
سیاست حفظ حریم خصوصی باید نحوه جمعآوری، ذخیره و استفاده از دادهها را به زبانی ساده و قابل فهم بیان کند.
خط مشی رازداری استودیوی خلاق HNDRX برای سازمان اجتماعی راگلان جامعه نیوزلند به زبانی واضح و غیر فنی نوشته شده است. این به طور مختصر انواع اطلاعات شخصی را که سایت جمع آوری می کند، اهداف جمع آوری و نحوه درخواست کاربران از داده های ذخیره شده را توضیح می دهد. با حفظ وضوح و دسترسی، صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی به بازدیدکنندگان اطمینان می دهد و مدیریت مسئولانه اطلاعات محرمانه را نشان می دهد.
در حالی که صفحات شرایط و ضوابط از نظر قانونی مانند سیاست های حفظ حریم خصوصی مورد نیاز نیستند، اما برای وب سایت های تجاری بسیار مهم هستند. از جمله یکی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا از اختلافات و مشکلات قانونی جلوگیری کنند. صرف نظر از ترافیک کاربر، ایده خوبی است که صفحه شرایط و ضوابط را حفظ کنید تا به عنوان یک بیمه نامه در برابر مشکلات احتمالی عمل کند.
صفحه شرایط و ضوابط برای گروههای جاز نیویورک به وضوح روش استخدام، خط مشی لغو، سیاست بازپرداخت و خط مشی رازداری را با شرایط واضح و غیر فنی مشخص میکند. طراحی شده توسط Organic Web Design ، این صفحه در سایت به عنوان سندی عمل می کند که گروه می تواند از آن برای آموزش مشتریان در مورد مسئولیت های خود از قبل و محافظت از گروه در برابر ضررهای مالی ناشی از لغو لحظه آخری استفاده کند.