طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

فروشگاه فیزیکی در مقابل فروشگاه اینترنتی: مزایا و معایب

وقتی صحبت از خرده فروشی می شود، ظهور تجارت الکترونیکی به طور قابل توجهی بر مدل سنتی آجر و ملات تأثیر گذاشته است. فروشگاه های فیزیکی و فروشگاه های آنلاین هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در این مقاله، مزایای خرید آنلاین، مزایا و معایب فروشگاه‌های فیزیکی را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم بهترین گزینه را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید.

ظهور تجارت الکترونیک

دنیای خرده‌فروشی در سال‌های اخیر دستخوش دگرگونی قابل‌توجهی شده است و تجارت الکترونیک نقشی محوری در شکل‌دهی چشم‌انداز صنعت بازی می‌کند.

این سیر صعودی روند تجارت الکترونیک تنها با بحران COVID-19 تسریع شده است، زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای نیازهای خود به خرید آنلاین روی آورده اند.

برای درک واقعی بزرگی این انقلاب دیجیتال، اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به برخی آمارها و پیش‌بینی‌های خیره‌کننده بیندازیم.

پیش‌بینی می‌شود که بازار تجارت الکترونیک جهانی در سال 2023 از 6 تریلیون دلار فراتر رود.

با این حال، این فقط نوک کوه یخ است. به گفته کارشناسان و تحقیقات بازار، انتظار می رود بازار تجارت الکترونیک در سال های آینده به رشد تصاعدی خود ادامه دهد. به نمودار زیر دقت کنید:


همانطور که می بینید، انتظار می رود بازار تا سال 2026 به رقم خیره کننده 8.1 تریلیون دلار برسد. این اعداد تصویری از یک صنعت به سرعت در حال گسترش با پتانسیل بسیار زیاد برای مشاغل فعال در حوزه دیجیتال را نشان می دهد.

بنابراین، چه در نظر دارید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید یا به دنبال تقویت حضور تجارت الکترونیک خود باشید، درک پتانسیل این صنعت همیشه در حال رشد بسیار مهم است.

با استقبال از مزایای تجارت الکترونیک و استفاده از قدرت دگرگون‌کننده آن، کسب‌وکارها می‌توانند وارد بازار جهانی شوند، با مشتریان تعامل داشته باشند و بخشی از سفر هیجان‌انگیز تجارت دیجیتال باشند.

مزایای خرید آنلاین

خرید آنلاین به دلیل راحتی و در دسترس بودن به طور فزاینده ای محبوب شده است. بیایید مزایای آن را بررسی کنیم:


1. فرصت های فروش در سراسر جهان

یکی از مزیت های قابل توجه فروشگاه های آنلاین امکان دستیابی به مشتریان در سطح جهانی است. برخلاف فروشگاه های فیزیکی، کسب و کارهای آنلاین می توانند پایگاه مشتریان خود را فراتر از محدودیت های جغرافیایی گسترش دهند. با یک فروشگاه آنلاین، می‌توانید به بازارهای بین‌المللی دست پیدا کنید و به مشتریان در هر نقطه از جهان بفروشید و فرصت‌های فروش بی‌پایانی را باز کنید.

2. جذب مشتریان جدید در هر کجا

با یک فروشگاه آنلاین، شما محدود به یک مکان خاص نیستید. می توانید مشتریان جدیدی را از مناطق مختلف جذب و جذب کنید، حتی آنهایی که ممکن است به فروشگاه های فیزیکی دسترسی نداشته باشند. با استفاده از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید دسترسی خود را گسترش دهید و پایگاه مشتریان متنوعی را جذب کنید.

3. گزینه های فروش جدید

یک فروشگاه آنلاین از نظر گزینه های فروش انعطاف پذیری را فراهم می کند. شما می‌توانید روش‌های پرداخت مختلفی از جمله کارت‌های اعتباری، کیف پول دیجیتال و حواله‌های بانکی ارائه دهید که انجام تراکنش‌ها را برای مشتریان راحت می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید مدل‌های مختلف فروش، مانند اشتراک، عضویت، یا دانلود دیجیتال را برای تنوع بخشیدن به جریان‌های درآمد خود کاوش کنید.

4. هزینه های کمتر

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به طور کلی هزینه های کمتری را در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی دارد. لازم نیست نگران هزینه هایی مانند اجاره، خدمات آب و برق یا نگهداری فروشگاه باشید. هزینه های مرتبط با مدیریت موجودی را نیز می توان با اتخاذ dropshipping یا استفاده از روش های تولید بر اساس تقاضا کاهش داد. این مزیت هزینه به شما این امکان را می دهد که قیمت رقابتی را برای جذب مشتری ارائه دهید.

5. بدون برنامه

برخلاف فروشگاه های فیزیکی با ساعات کاری ثابت، فروشگاه های آنلاین 24/7 باز هستند. این راحتی هم به نفع شما و هم برای مشتریانتان است. مشتریان می توانند در هر زمان و از هر کجا که راحت باشند خرید کنند. در همین حال، می‌توانید حتی در هنگام خواب نیز فروش داشته باشید و بدون در نظر گرفتن منطقه زمانی، یک تجربه خرید بی‌نظیر را برای مشتریان خود فراهم کنید.

6. جای برای ترافیک بالا

فروشگاه‌های فیزیکی ممکن است در زمان‌های اوج مصرف برای رسیدگی به هجوم ناگهانی مشتریان دچار مشکل شوند. از طرف دیگر فروشگاه های آنلاین مقیاس پذیرتر هستند و می توانند ترافیک وب سایت بالایی را بدون خطر شلوغی در خود جای دهند. با استفاده از پلتفرم‌های قوی تجارت الکترونیک و زیرساخت‌های ابری، می‌توانید خریدی روان را حتی در دوره‌های اوج تقاضا تضمین کنید.

7. اتوماسیون کسب و کار

فروشگاه های آنلاین فرصت های اتوماسیونی را ارائه می دهند که می تواند عملیات تجاری را ساده کند. شما می توانید فرآیندهایی مانند مدیریت موجودی، انجام سفارش و پشتیبانی مشتری را خودکار کنید و در زمان و منابع صرفه جویی کنید. با ادغام فروشگاه آنلاین خود با سیستم های مدیریت موجودی و ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، می توانید کارایی را افزایش دهید و بر رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

8. تقسیم بندی مشتریان

فروشگاه های آنلاین داده های ارزشمندی را برای مشتریان ارائه می دهند که امکان تقسیم بندی موثر را فراهم می کند. با تجزیه و تحلیل رفتار مشتری، تاریخچه خرید و ترجیحات، می توانید تلاش های بازاریابی خود را برای بخش های خاص مشتری تنظیم کنید. این رویکرد هدفمند، تبلیغات، توصیه‌ها و پیشنهادات شخصی‌سازی شده را قادر می‌سازد، رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد و فروش را افزایش می‌دهد.

9. اثبات اجتماعی

فروشگاه های آنلاین این مزیت را دارند که از اثبات اجتماعی برای ایجاد اعتماد و اعتبار استفاده می کنند. نظرات مشتریان، رتبه‌بندی‌ها و توصیفات نقش مهمی در تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید دارند. با نمایش بازخورد مثبت و اثبات اجتماعی در وب سایت خود، می توانید اعتماد به نفس را در مشتریان بالقوه ایجاد کنید و آنها را تشویق به خرید کنید.

10. فروش محصولات دیجیتال

فروشگاه های آنلاین فرصتی بی نظیر برای فروش محصولات دیجیتالی ارائه می دهند. چه نرم افزار، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین یا دانلود موسیقی، فروش محصولات دیجیتالی نیاز به موجودی فیزیکی را از بین می برد. این امکان تحویل فوری، مقیاس پذیری آسان و پتانسیل حاشیه سود بالا را فراهم می کند.




7 مزیت لینک سازی داخلی در سئو

هنگامی که پیوندهای داخلی به درستی انجام شوند، شبکه ای از ارتباطات بین محتوای مرتبط ایجاد می کنند و به مخاطبان شما کمک می کنند تا به راحتی آنچه را که فراتر از پست اولیه یا مقاله ای که در سایت شما با آن مواجه می شوند، پیدا کنند.برای سفارش سئو سایت در رشت اینجا کلیک کنید

البته، پیوند داخلی از منظر فنی نیز مهم است، زیرا استراتژی صحیح به حذف لینک های شکسته و حلقه های تغییر مسیر کمک می کند و در عین حال اعتبار سایت را نیز ایجاد می کند.

علی‌رغم برخی چالش‌های مرتبط با لینک‌های داخلی ، آن‌ها راهی کوچک اما قدرتمند برای تقویت برنامه بازاریابی محتوای شما هستند و نباید نادیده گرفته شوند.  



لینک های داخلی  چیست ؟

بیایید با تعریف اولیه پیوندهای داخلی شروع کنیم:

پیوندهای داخلی، پیوندهایی از یکی از صفحات وب شما به صفحه دیگری هستند که در همان دامنه زندگی می کنند.

آنها نباید با بک لینک ها (که به عنوان لینک های خارجی نیز شناخته می شوند) اشتباه گرفته شوند، که لینک هایی هستند که از دامنه دیگری به سایت شما اشاره می کنند. در اینجا یک بازنگری سریع در مورد پیوندهای داخلی و خارجی وجود دارد . 

ما بهترین روش ها را در مورد نحوه پیوند داخلی در وبلاگ قبلی پوشش داده ایم. دلیل آن جایی است که کمی پیچیده تر می شود.


مزایای لینک های داخلی برای سئو چیست؟

فرآیند پیوند صفحات شما چندین مزیت مهم دارد که همگی به یک چیز اضافه می‌شوند: اینکه چگونه لینک‌های داخلی سئوی شما را بهبود می‌بخشند و می‌سازند. 

به طور خلاصه:

پیوندهای داخلی اهمیت دارند زیرا صفحات وب جدا شده را به بخشی از زیرساخت محتوای بزرگتر تبدیل می کنند. آنها کاربران شما را درگیر می کنند و آنها را بیشتر به مشتری تبدیل می کنند. این، همراه با توانایی آنها برای هدایت ارزش لینک شما برای سایت های بسیار مرتبط، منجر به بهبود قابل توجه سئو می شود.

#1. افزایش تجربه کاربری

سئو در مورد فاکتورهای رتبه بندی یک رویکرد یکسان نیست. بین RankBrain، Hummingbird، BERT و موارد دیگر، چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. به همین دلیل است که تمرکز روی تجربه کاربری معطوف شده است .

پیوندهای داخلی به مخاطبان شما این امکان را می دهد که عمیق تر کاوش کنند و خود را بیشتر در مورد موضوع مورد علاقه خود آگاه کنند.

این مثال را از وبلاگ خودمان بگیرید. هنگام مطالعه در مورد SEO صفحه اصلی، ممکن است موضوع خزنده ها مطرح شود و ممکن است متوجه شوید که چیز زیادی در مورد آنها نمی دانید. Voilà : یک پیوند داخلی شما را به یک مقاله مقدماتی در مورد خزنده های وب می رساند .

در نوشته‌های خود، گاهی اوقات این پیوندهای داخلی را به عنوان پیوندهای «خواندن توصیه‌شده» به کار می‌بریم تا به وضوح به خواننده بگوییم که اطلاعات اضافی در سایت ما وجود دارد تا به آنها کمک کند موضوع را به طور کامل درک کنند. در حال حاضر یکی برای شما …


این ارتباطات به مخاطبان شما کمک می کند تا دانش خود را در مورد موضوعاتی که به نظرشان جالب است، بسازند. اگر تا به حال در سوراخ خرگوش ویکی پدیا رفته باشید، دقیقاً می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

#2. بهبود معیارهای تعامل

ایجاد یک سفر واضح برای مخاطبان شما، آنها را تشویق می کند تا سایت شما را عمیق تر بررسی کنند و صفحات بیشتری را مشاهده کنند.

این به طور فعال برای کاهش نرخ پرش و افزایش زمان در صفحه کار می کند - دو معیار بسیار مهم تجربه کاربر که باید به آنها توجه داشت!

#3. کاربران را به سمت تبدیل سوق دهید

ایجاد یک ساختار پیوند داخلی قوی، ناوبری کاربر را افزایش می دهد و مخاطبان هدف شما را به سمت فروش هدایت می کند. با پیوند استراتژیک محتوای مرتبط، به ویژه از مراحل اولیه قیف، می توانید کاربران را عمیق تر به قیف هدایت کنید و احتمال تبدیل را افزایش دهید.

با استفاده از پیوندهایی در صفحه اصلی خود شروع کنید تا کاربران را به سمت قطعات بازاریابی محتوای خود هدایت کنید. از آنجا، پست‌های وبلاگ فردی می‌توانند آنها را به سمت محتوای دروازه‌دار، آزمایش‌های رایگان یا صفحات محصول راهنمایی کنند. دقیقاً به همین ترتیب، مخاطبان شما از آگاهی اولیه تا تبدیل شدن به سرنخ و مشتری حرکت می کنند.

برای ایجاد یک شبکه لینک داخلی موثر، محتوای خود را از منظر سفر خریدار تجزیه و تحلیل کنید. مانند نقشه برداری محتوا به آن نزدیک شوید :

  1. محتوای مناسب ایجاد کنید : محتوای متناسب با هر مرحله از سفر خریدار را توسعه دهید.
  2. بهینه سازی برای جستجو : مطمئن شوید که محتوای شما برای کلمات کلیدی و جستجوهای مناسب بهینه شده است.
  3. پیوندهای استراتژیک : محتوای خود را از طریق پیوندهای داخلی به گونه ای متصل کنید که کاربران را تشویق کند تا با سرعت خود به جلو حرکت کنند.

 

#4. معماری وب سایت خود را بسازید

ساختار اصلی وب سایت شما، یا طبقه بندی سایت ، محتوا را در منوهای شما سازماندهی می کند و از صفحه اصلی شما به صفحات عمیق تر پیمایش می کند. این طبقه بندی به گوگل و کاربران کمک می کند تا سایت شما را درک کنند.

اما معماری وب سایت شما فراتر از این ساختار است. پیوندهای داخلی لایه ای را اضافه می کنند که یک وب از محتوا و صفحات ایجاد می کند.

به طور معمول، طبقه بندی شما بر اساس موضوعات و موضوعات فرعی سازماندهی می شود. به عنوان مثال، خدمات در یک بخش هستند، در حالی که محتوای درباره ما در بخش دیگری است. اما اگر نیاز به پیوند از یک موضوع به موضوع دیگر داشته باشید، چه؟ دستیابی به آن در یک طبقه بندی خطی غیرممکن است.

لایه دوم معماری وب سایت شما، پیوندهای داخلی شما، پیوندهای متقابل ایجاد می کند تا طراحی UX شما را بهبود بخشد و صفحات قطع شده را به یک تجربه آنلاین جامع تبدیل کند.


#5. راندمان خزیدن را بهبود بخشید

مرتبط با موضوع معماری سایت شما، ایده عمق خزیدن و کارایی خزیدن است. خزنده های موتورهای جستجو در یک الگوی ساده کار می کنند:

  1. الگوریتم های خودکار که عنکبوت نامیده می شوند، وب را در دامنه های جدید و موجود می خزند.
  2. وقتی وب سایت شما را پیدا می کنند، کدها را برای فاکتورهای رتبه بندی سئو در هر صفحه جستجو می کنند.
  3. آنچه آنها پیدا می کنند بخشی از رکورد یا فهرست سایت شما می شود، که سپس تعیین می کند که آیا و چگونه در نتایج جستجو ظاهر شود.
  4. در یک برنامه منظم، این روند دوباره تکرار می شود.

خزنده ها همچنین پیوندهای داخلی و خارجی شما را برای کشف محتوای جدید و به روز بررسی می کنند. یک شبکه قوی از پیوندهای داخلی می تواند به طور قابل توجهی به این فرآیند کمک کند.

برای افزایش راندمان خزیدن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به حداقل رساندن عمق کلیک : تعداد کلیک های مورد نیاز برای رسیدن به مهمترین صفحات خود را کاهش دهید. اینها باید به راحتی در دسترس باشند تا اطمینان حاصل شود که بیشتر خزیده می شوند.
  2. پیوند داخلی استراتژیک : مشخص کنید که کجا صفحات هدف را از محتوای محبوب پیوند دهید. مشتریان می توانند از تجزیه و تحلیل لینک داخلی برای ارزیابی لینک هایی که به کدام صفحات اشاره می کنند استفاده کنند. در اسکرین شات زیر، می توانید تجزیه و تحلیل صفحات در عمق سه را مشاهده کنید که همه آنها فقط یک لینک داخلی دارند که به سمت آنها اشاره دارد. احتمالاً فرصتی برای بالا بردن این صفحات در سلسله مراتب سایت وجود دارد.



4 راه سریع و آسان برای افزایش ترافیک وب سایت شما

باورش سخت است که بنیانگذار مایکروسافت این پیش بینی را در سال 1999 انجام داده باشد! تحلیل او هرگز به این اندازه درست نبوده است. حتی یک نگاه گذرا به چشم‌انداز کسب‌وکار امروزه این را آشکار می‌سازد که داشتن یک حضور قوی و قابل مشاهده در وب برای اطمینان از جریان ثابت فروش منجر به هر کسب‌وکاری کاملاً حیاتی است.

در اینترنت، مانند دنیای تجارت، رقابت برای کلیک‌ها مانند هر بازار دیگری رقابتی است، و وب‌سایت شما ممکن است برای غلبه بر مبارزه تهاجمی برای برتری آنلاین، به آن لبه برنده نیاز داشته باشد. یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین روش‌های دستیابی به این هدف، افزایش ترافیک کلی وب‌سایت از طریق ترکیبی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است. بنابراین، در اینجا چهار راه آسان برای افزایش سریع ترافیک وب سایت شما وجود دارد.

 


 

1. از تحقیقات موتورهای جستجو برای جذب ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید - صدای مشتری خود را کشف کنید!

ابزارهایی مانند Google AdWords یا SEMrush می‌توانند به آماده‌سازی نسخه برای کمپین‌های تبلیغاتی شما کمک کنند و بینش‌های ارزشمند و قابل‌توجهی را در مورد پایگاه مشتری و رفتار خرید/جستجو به شما ارائه دهند. این به شما کمک می کند طرح و زبان سایت را طراحی کنید و در عین حال انتظارات مشتری خود را نیز در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که اکثر جستجوهای وب در صفحه وب شما بر اساس سؤالات حل مشکل یا اضطراری مانند "چگونه می توانم IP نرم افزار خود را محافظت کنم؟" است. یا «تحویل گل روز بعد». استفاده از این بینش ها برای ایجاد محتوایی که این مشکلات مشتری را حل می کند می تواند شروع خوبی باشد.

یافتن کلمات یا عبارات مناسب مرتبط با کسب و کار شما نیز می تواند به شما در ارائه یافته های کاربردی در طراحی و چیدمان صفحه وب کمک کند. از آنجایی که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای پاسخ به سوالات خود استفاده می کنند، چرا محتوای خود را بر اساس رفتار حل مسئله قرار ندهید؟

به یاد داشته باشید، بهینه سازی وب سایت خود برای ترافیک مرتبط یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت و جذب ترافیک بیشتر به سایت شما است. همه چیز در مورد دریافت ترافیک ارگانیک، ایجاد ترافیک جستجو و تبلیغ موثر وب سایت شما است.

با گنجاندن این استراتژی ها و مرتبط نگه داشتن محتوای خود با کسب و کارتان، می توانید فرمولی برنده برای افزایش ترافیک وب سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر ایجاد کنید. فراموش نکنید که در صورت لزوم پیوندهایی را به وب سایت خود اضافه کنید تا ترافیک ارجاع را افزایش دهید و بازدیدکنندگان را به سایت خود بازگردانید. مانند گوگل، شما می خواهید منبع ارزشمندی برای مخاطبان هدف خود باشید و ترافیک مرتبطی را جذب کنید که به مشتریان وفادار تبدیل شود.

2. استراتژی محتوا / وبلاگ نویسی - سایت خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید!

اکنون که به طور کامل صدای مشتری خود را درک کرده اید، می توانید از کلمات کلیدی جدید خود برای راهنمایی استفاده کنید


بازاریابی محتوای شما شما شانس بیشتری برای جذب ترافیک به وب سایت خود با استفاده از کلمات و عباراتی در صفحات وب خود دارید که به احتمال زیاد در طول جستجوهای آنلاین از آنها استفاده می کنند. البته، به همان اندازه مهم است که محتوای شما با هر کلمه کلیدی مرتبط با شما پر نشود! (گوگل در حال تماشا است و ممکن است شما را به دلیل محتوای بد معرفی کند).

 

درک این نکته ضروری است که SEO در سایت روشی است که سایت شما برای برقراری ارتباط پیشنهادات کسب و کار شما با موتور جستجو دارد. هنگامی که مفهوم سئو شروع شد، همه چیز در مورد تلاش برای "فریب دادن الگوریتم" بدون "خرس زدن" بود. یک استراتژی محتوای مناسب به شما کمک می کند در بازار خود رقابتی بمانید. عنکبوت های گوگل عاشق تغییر هستند، پس معطل نکنید. هرچه بیشتر محتوا اضافه کنید، بالاتر در صفحات نتایج جستجو ظاهر خواهید شد!

به عنوان مثال، یک فروشنده خودرو مستقر در دوبلین که می‌خواهد توسط افرادی که از عبارات جستجویی مانند «خودروهای ارزان قیمت» یا «ماشین‌های جادار فورد» استفاده می‌کنند به صورت آنلاین پیدا شود، باید این کلمات کلیدی را در وب‌سایت خود قرار دهد. به همان اندازه مهم است که همان پیام و کیفیت محتوا در صفحات فرود مربوط به آن جستجوها حفظ شود. همین امر در مورد پست‌های وبلاگ، داستان‌های خبری و سایر محتوای شما نیز صدق می‌کند.

نکته حرفه ای! از عناوین صفحه یا توضیحات متا برای توصیف پیشنهاد خود استفاده کنید. گوگل ابتدا این فیلدها را بر خلاف متن اصلی صفحه اولویت بندی می کند. این یکی از راه‌هایی است که می‌توانید دید خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به صفحات خود در وب سایت خود وارد کنید. همه چیز در مورد ایجاد بازدیدکنندگان وب سایت و تشویق آنها برای بازگشت به سایت شما است.
 

3. بازاریابی رسانه های اجتماعی - یک رشته دیگر به کمان بازاریابی ورودی خود اضافه کنید

مدیران شرکت همیشه از چشم انداز "تبلیغات رایگان" بسیار هیجان زده می شوند. با این حال، لازم است به یاد داشته باشید که بازاریابی رسانه های اجتماعی برای افزایش ترافیک وب سایت شما بیشتر یک عنصر است تا یک راه حل. بسته به اندازه کسب و کارتان، ممکن است بخواهید زمان قابل توجهی را به بازاریابی رسانه های اجتماعی اختصاص دهید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که با وجود هزینه نسبتا رایگان ارسال، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری زمان و منابع زیادی داشته باشید تا نتایج واقعی در مورد ترافیک وب سایت را مشاهده کنید.

 

گرافیک آیکون های مختلف رسانه های اجتماعی.
داشتن زرادخانه ای از کانال های اجتماعی قوی مانند فیس بوک، اینستاگرام و سایرین برای پشتیبانی از وب سایت شما ایده آل است. این می تواند نه تنها برای ارتباطات تجاری شما بلکه برای محصولات/خدمات ارائه شده نیز گسترش یابد. این افزونه می تواند به افزایش ترافیک و بهبود قابل توجه ترافیک وب سایت کمک کند.

 

یکی دیگر از راه‌های عالی برای ارتقای سئوی سالم، قرار دادن پیوندهایی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که به صفحات وب شما (مثلاً پست‌های وبلاگ) متصل می‌شوند. Google آن‌ها را به‌عنوان «سیگنال‌های اجتماعی» محتوای وب اثبات‌شده در نظر می‌گیرد – سیگنال‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری‌های جمعی صفحه وب، لایک‌ها، و دید کلی رسانه‌های اجتماعی که توسط موتورهای جستجو درک می‌شوند، هستند. این به نوبه خود تأثیر مثبتی بر سئو می‌گذارد که می‌تواند ترافیک سایت شما را بیشتر کند.

نکته حرفه ای! کسب و کارهای کوچک یا متوسط ​​نباید تمام وظایف رسانه های اجتماعی را فقط به یک نفر اختصاص دهند. رهبران فکری در تمام لایه های سازمان وجود دارند. بهترین نتایج از طریق مشارکت مدیر با صدای خود (به عنوان بهترین نقطه صوتی کسب و کار) با پشتیبانی کارکنان برای سایر مطالب خلاقانه مانند تصاویر، شعارها و غیره حاصل می شود.
 

4. تبلیغات پولی - هزینه های هدفمند، راه هوشمند!

در حال حاضر، صفحه وب شما به طور کامل با محتوای کافی و کلمات کلیدی مرتبط بارگذاری شده است تا تعداد ترافیک شما افزایش یابد، اما مطمئناً نمی توانید انتظار داشته باشید که به این راحتی قهرمان اینترنت شوید. برای اینکه واقعاً وارد فضای دیجیتال شوید، گاهی اوقات باید برای کسب درآمد پول خرج کنید.

قبل از اینکه وارد تبلیغات آنلاین شوید ، بسیار مهم است که مخاطبان خود را بسنجید، قلمرو را بشناسید، و محدودیت ها و انتظارات را برای کمپین تبلیغاتی آنلاین خود تعیین کنید.

یک گزینه عملی برای این کار، تبلیغات نمایشی/ بنری است که بلافاصله مخاطبان شما را با یک پیام رسانه ای غنی در یک صفحه وب مرتبط با علایق خود درگیر می کند. این تاکتیک مناسب فرصت فروش خود به خودی است و عموماً برای افرادی که فعالانه محصول یا راه حل شما را جستجو نمی کنند بهترین کار را دارد.

دانستن اینکه کدام پلتفرم برای شرکت شما مناسب تر است نیز بسیار مهم است. آیا شما یک رستوران دار هستید که طرفدار آن هستید


تبلیغات جستجوی Google برای اطلاع سریع مشتریان از موقعیت مکانی یا شماره تلفن شما؟ یا شاید شما تولید کننده ای هستید که چرخه فروش طولانی دارد و ارائه اطلاعات گسترده برای فروش محصول شما مناسب تر است. پیشنهاد هر چه باشد، باید پلتفرم تبلیغات را با رفتار خرید مشتری خود مطابقت دهید. به عنوان مثال، تبلیغ یک محصول نرم‌افزاری تجاری در لینکدین، پلتفرمی که توسط و برای کسب‌وکارها هدایت می‌شود، منطقی‌تر از تبلیغ آن در اینستاگرام است.برای مشاوره سئو سایت در رشت اینجا کلیک کنید

 

خب! حالا شما مالک آن هستید؛ با تمرکز قوی بر روی ادغام این استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در شیوه‌های بازاریابی روزانه خود، به خوبی در راه ساختن وب‌سایت خود، به دست آوردن ترافیک، ایجاد آگاهی واقعی از برند و به حداکثر رساندن نرخ بازدهی خود برای کسب‌وکارتان خواهید بود. همیشه به یاد داشته باشید که از نیازها و رفتارهای مشتری خود آگاه باشید، که به شما کمک می کند جلوتر از منحنی باشید و ترافیک وب سایت را افزایش دهید.

 

برترین آمار وب سایت برای سال 2024

آمار عمومی وب سایت

1. در سال 2024 حدود 1.09 میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد


در سال 2024، جهان دیجیتال حدود 1.09 میلیارد وب سایت را در خود جای داده است. هر روز شاهد ایجاد 252000 سایت جدید هستیم که به دنیای آنلاین متنوع و همیشه در حال رشد اضافه می شود. در این میان، 192888216 سایت فعال هستند که به عنوان گره‌های ضروری در شبکه گسترده ارتباطات جهانی و تبادل اطلاعات عمل می‌کنند.  این رشد و فعالیت، تکامل و گسترش بی‌وقفه اینترنت را نشان می‌دهد.

2. هر سه ثانیه یک وب سایت جدید ساخته می شود

با فرض خواندن 300 کلمه در دقیقه (WPM)، تا پایان خواندن این مقاله، 200 وب سایت ایجاد شده است.

3. 71 درصد از کسب و کارها در سال 2023 وب سایت دارند

اکنون هفتاد و یک درصد از کسب و کارها در سال 2023 دارای یک وب سایت هستند . با تغییر به تجارت آنلاین و کار از راه دور، شرکت ها به اهمیت حضور آنلاین برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و رقابتی ماندن در چشم انداز دیجیتال امروزی پی برده اند. همه‌گیری کووید-19 روند حضور کسب‌وکارها در وب را تسریع کرده است و احتمالاً این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. همچنین سازندگان وب‌سایت بدون کد، ایجاد حضور آنلاین را برای مشاغل آسان‌تر از همیشه کرده‌اند.برای مشاوره طراحی سایت در رشت اینجا کلیک کنید

4. 29 درصد از تجارت به صورت آنلاین انجام می شود

طبق آمار اخیر، 28 درصد از کل فعالیت های تجاری در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شود. [3] این تغییر به تجارت آنلاین نشان دهنده اهمیت روزافزون اینترنت در دنیای تجارت امروز و روند رو به رشد تجارت الکترونیک است. سهولت و راحتی تراکنش های آنلاین آن را به یک انتخاب محبوب در میان مصرف کنندگان تبدیل کرده است و کسب و کارها با گسترش حضور آنلاین خود از این تغییر استفاده می کنند.

5. 43 درصد از کسب و کارهای کوچک قصد دارند روی عملکرد وب سایت خود سرمایه گذاری کنند

بر اساس تحقیقات اخیر، 43 درصد از کسب و کارهای کوچک در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در عملکرد وب سایت خود در سال 2023 هستند.  این روند بر اهمیت روزافزون حضور مؤثر آنلاین برای مشاغل در هر اندازه تأکید می کند. با توجه به اینکه مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای تصمیم گیری خرید به اینترنت متکی هستند، داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده و بهینه برای موفقیت یک تجارت در چشم انداز دیجیتال امروزی حیاتی است. این کسب‌وکارهای کوچک پتانسیل رشد و موفقیت را از طریق حضور آنلاین قوی درک می‌کنند و عملکرد وب‌سایت را در اولویت برنامه‌های رشد خود قرار می‌دهند.

6. 21 درصد از صاحبان کسب و کار مشکلات کم ترافیک وب سایت را در وب سایت خود گزارش می دهند

بیست و یک درصد از صاحبان مشاغل با ترافیک وب سایت کم مواجه هستندکه چالش قابل توجهی برای حضور آنلاین آنها به وجود می آورد. این می تواند بر توانایی آنها در جذب و حفظ مشتریان و همچنین درآمد و موفقیت کلی آنها تأثیر بگذارد. در عصر دیجیتال امروزی، داشتن یک وب سایت با عملکرد خوب برای مشاغل بسیار مهم است و پرداختن به این موضوع برای موفقیت در فضای رقابتی آنلاین ضروری است.

7. میانگین نرخ کلیک 6.64 درصد در تمام صنایع است


میانگین نرخ کلیک (CTR) در تمام صنایع 6.64٪ است. این معیار نشان‌دهنده مستقیم اثربخشی تبلیغات آنلاین است و درصد بینندگانی را اندازه‌گیری می‌کند که به اندازه کافی مجذوب یک تبلیغ شده‌اند تا از طریق یک کلیک با آن درگیر شوند. رقم 6.64% نشان دهنده موفقیت این تبلیغات در جلب علاقه مخاطبان و ایجاد انگیزه در آنها برای یادگیری بیشتر است و به عنوان معیاری ضروری برای ارزیابی تاثیر استراتژی های بازاریابی دیجیتالی برای کسب و کارها عمل می کند.

8. کاربران در 0.05 ثانیه در مورد یک وب سایت نظر می دهند

زمانی که کاربران در مورد یک وب‌سایت نظر می‌دهند بسیار کوتاه است – فقط 0.05 ثانیه. این بدان معنی است که برداشت های اولیه اهمیت زیادی دارند و وب سایت ها باید طوری طراحی شوند که در مدت زمان بسیار کوتاهی تأثیر قوی بگذارند. یک وب سایت خوب طراحی شده که به راحتی قابل پیمایش است و تجربه کاربری مثبتی را برای کاربر به ارمغان می آورد، می تواند در حفظ بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتری کمک زیادی کند.

آمار ترافیک وب سایت

9. 92 درصد از ترافیک جهانی از گوگل می آید


با توجه به اینکه گوگل 91.54 درصد از ترافیک آنلاین جهانی را به خود اختصاص داده است، تأثیر آن بر استراتژی های دیجیتال غیرقابل انکار است.  این تسلط نشان می دهد که حضور قوی در Google می تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت آنلاین تأثیر بگذارد. برای کسب و کارها، این بدان معناست که تمرکز بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و تبلیغات گوگل کمتر یک گزینه است، بیشتر یک ضرورت است. گوگل، در اصل، دروازه بان ترافیک دیجیتال است. قابل مشاهده بودن در نتایج جستجوی آن می تواند جریان قابل توجهی از این ترافیک را به سمت یک کسب و کار هدایت کند. این سناریو نه تنها اهمیت همسویی با الگوریتم‌های Google را برجسته می‌کند، بلکه بر تنوع ردپای دیجیتال در سایر پلتفرم‌ها نیز تأکید می‌کند. برای کاربران، برتری گوگل در هدایت جستجوهای آنلاین آنها، تجربه دیجیتالی متنوع و متعادلی را ایجاب می کند که به دنبال اطلاعات از منابع متعدد برای حفظ یک چشم انداز جامع باشد.

10. گوگل با 85.1 میلیارد بازدیدکننده پربازدیدترین وب سایت است

گوگل با 85.1 میلیارد بازدیدکننده جایگاهی قوی به عنوان پربازدیدترین وب سایت دارد.این ترافیک بالا نشان دهنده محبوبیت و اتکا به خدمات Google مانند جستجو، ایمیل و تبلیغات آنلاین در بین کاربران اینترنت است. برای مشاغل، بر اهمیت حضور آنلاین قوی از طریق Google برای دستیابی به مخاطبان گسترده تأکید می کند.

11. یوتیوب با بیش از 33 میلیارد بازدید کننده دومین سایت پربازدید است

یوتیوب با بیش از 33 میلیارد بازدیدکننده، رتبه دوم را به عنوان پربازدیدترین وب سایت به خود اختصاص داده است . کتابخانه وسیع محتوای تولید شده توسط کاربر و محبوبیت آن به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو، آن را به منبعی ارزشمند برای افراد و کسب‌وکارها تبدیل کرده است. حضور قوی در سایت می تواند به افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک و دستیابی به مخاطبان بیشتر کمک کند.

12. در آمریکای شمالی، 45 درصد از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه است

( Statista )

چهل و پنج درصد از ترافیک وب در آمریکای شمالی از دستگاه های تلفن همراه است. [8] این رقم به ترجیح رو به رشد گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌عنوان نقاط دسترسی اولیه به اینترنت اشاره می‌کند. کسب‌وکارها با تطبیق وب‌سایت‌های خود برای استفاده از تلفن همراه پاسخ می‌دهند. این شامل ایجاد طرح‌ها و رابط‌های واکنش‌گرا است که به راحتی در صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر حرکت می‌کنند. برای کاربران، این تغییر به معنای تعامل بیشتر و متنوع‌تر با وب از طریق دستگاه‌های تلفن همراه است که نشان‌دهنده اهمیت روزافزون بهینه‌سازی موبایل در تجربیات آنلاین روزانه آنهاست.

این روند منجر به افزایش تمرکز بر روی بهینه سازی موبایل برای مشاغل شده است، زیرا کاربران بدون توجه به دستگاه خود انتظار تجربه یکپارچه را دارند. اطمینان از بهینه سازی وب سایت برای موبایل برای شرکت هایی که به دنبال تعامل با مخاطبان هدف خود در آمریکای شمالی هستند بسیار مهم است.

13

وب سایت های تجارت الکترونیک میانگین نرخ تبدیل را بین 1.84٪ تا 3.71٪ مشاهده می کنند.  این معیار، که درصد بازدیدکنندگانی را که یک اقدام مورد نظر را انجام می‌دهند اندازه‌گیری می‌کند، یک شاخص حیاتی برای اثربخشی تجارت الکترونیک است. در یک دید گسترده تر، میانگین نرخ تبدیل در صنایع مختلف حدود 2.5٪ است.  این داده ها کارایی وب سایت ها را در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری روشن می کند. همچنین به ضرورت استراتژی‌های بهینه‌سازی مستمر در تجارت الکترونیک، مانند بهبود تجربه کاربر، اصلاح رویکردهای بازاریابی و شخصی‌سازی تعاملات با مشتری اشاره می‌کند. این مراحل برای سایت‌های تجارت الکترونیکی ضروری هستند که هدفشان جذب و فراتر از میانگین است و مرور را به خرید تبدیل می‌کند. برای مصرف کنندگان، این به معنای مواجهه با وب سایت هایی است که به طور فزاینده ای بر اساس ترجیحات و عادات خرید آنها طراحی شده است.

سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، فرآیند بهینه سازی استراتژیک وب سایت شما برای کمک به رتبه بالاتر در نتایج جستجو است. هنگامی که یک استراتژی SEO به درستی اجرا و مدیریت شود، می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا در معرض دید بیشتری قرار گیرد و سرنخ های بیشتری ایجاد کند.برای سفارش سئو سایت در رشت اینجا کلیک کنید

هنوز در مورد ایده اجرای استراتژی سئو فروخته نشده اید؟ در اینجا هفت دلیل برای اضافه کردن آن به برنامه بازاریابی خود آورده شده است:

  1. افزایش دید
  2. ترافیک وب با کیفیت بالا بیشتر
  3. ایجاد اعتماد و اعتبار
  4. رقبای شما از آن استفاده می کنند
  5. بهبود تعامل با مشتری و نرخ تبدیل
  6. بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه
  7. برای موفقیت بلندمدت تلاش کنید

دلیل شماره 1: افزایش دید

اگر می خواهید مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، باید مطمئن شوید که آنها می توانند شما را پیدا کنند. بسیاری از مصرف کنندگان قبل از خرید، برای تحقیق در مورد محصولات، خدمات و شرکت ها به جستجوی آنلاین می پردازند. یک مطالعه توسط گوگل نشان داد که 70 درصد از دارندگان گوشی های هوشمند قبل از خرید در فروشگاه از دستگاه های خود برای انجام تحقیقات آنلاین استفاده می کنند. بنابراین، حتی اگر هدف نهایی شما افزایش ترافیک و خرید در فروشگاه باشد، حضور دیجیتال قوی همچنان برای کمک به شما برای رسیدن به آن هدف حیاتی است.

چگونه سئو می تواند دید آنلاین شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند با مخاطبان گسترده تری از مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید؟ سئو یک اصطلاح کلی است که شامل روش‌های مختلف برای دستیابی به یک هدف می‌شود: بهبود رتبه کسب‌وکارتان در نتایج جستجو. وقتی یک مشتری بالقوه به دنبال محصولات یا خدماتی مانند شما می‌گردد و یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص را در موتور جستجو وارد می‌کند، شما می‌خواهید کسب و کار تا جایی که ممکن است در نتایج جستجوی خود رتبه بندی کنند - یا حداقل بالاتر از رقبای شما . هر چه رتبه شما بالاتر باشد، احتمالاً ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

وب سایت شما تنها بخشی از حضور دیجیتال شما نیست که بر دید شما تأثیر می گذارد. بخش مهمی از هر استراتژی سئو، ادعا و تأیید فهرست کسب و کار شما در Google My Business است. ادعای اینکه فهرست شما رایگان است و می‌تواند شانس شما را برای حضور در رتبه‌بندی‌های ارگانیک و جستجوهای Google Maps افزایش دهد. هنگام بهینه‌سازی نمایه Google برای کسب‌وکار من ، اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان جزئیات بیشتری درباره کسب‌وکار خود ارائه می‌دهید. با گنجاندن اطلاعات زیاد، می‌توانید به مشتریان احتمالی کمک کنید تا در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند و شانس دسترسی آنها را افزایش دهید. یک نکته مهم در مورد نمایه «Google برای کسب‌وکار من» شما این است که جستجوگران می‌توانند «یک ویرایش» را به شما پیشنهاد دهند. نمایه، و آن تغییرات ایجاد شده توسط کاربر را می توان در فهرست شما اعمال کرد. به همین دلیل، باید به طور مداوم به حساب Google My Business خود وارد شوید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات کسب و کار شما هنوز دقیق و به روز است.

دلیل شماره 2: ترافیک وب بیشتر (با کیفیت بالا).

سئو بیشتر از تلاش برای دیده شدن در نتایج جستجو است. هدف کلی هر استراتژی سئو، هدایت ترافیک واجد شرایط بیشتر به وب سایت کسب و کار شما و در نهایت، تولید سرنخ بیشتر است. با استراتژی مناسب، می توانید رتبه خود را در نتایج جستجوی مناسب افزایش دهید، و شانس پیدا کردن مشتری بالقوه را بهبود بخشید. کسب و کار شما، و آنها را وادار به کلیک کردن و بازدید از وب سایت شما کنید.

ترفند جذب ترافیک مناسب برای وب سایت شما این است که با کلمات کلیدی و سایر عناصر استراتژی سئو خود استراتژیک باشید. به جای تمرکز بر کلمات کلیدی گسترده و عمومی با هدف دیده شدن توسط افراد زیادی که ممکن است، زمان خود را صرف تحقیق کنید تا مشخص کنید کدام کلمات کلیدی برای کسب و کار شما مرتبط‌تر و موثرتر هستند. احتمالاً افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد. در بالای لیست نتایج جستجو هر بازدید کننده فرصت جدیدی برای به دست آوردن مشتری جدید برای کسب و کار شما ارائه می دهد. به همین دلیل، همچنین مهم است که وب سایت شما یک تجربه کاربری باکیفیت ارائه دهد که بازدیدکنندگان را با تصور مطلوبی از کسب و کار شما به جا بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک تجربه کاربری که منجر به ایجاد سرنخ می شود، وبلاگ ما را بررسی کنید،

دلیل شماره 3: ایجاد اعتماد و اعتبار

از خود بپرسید: هر چند وقت یک بار از صفحه اول هر جستجوی گوگل عبور می کنید؟ اگر شما چیزی شبیه به یک انسان معمولی هستید، این پاسخ احتمالاً «به ندرت»، اگر نه «هرگز» است. به نظر می رسد که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که از گوگل استفاده می کنند، به همه لیست هایی که در صفحه اول "مقدس" نشان داده می شوند، باورپذیر است!

سئو به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در رتبه‌بندی نتایج جستجوی محلی بالا برود و اعتماد و اعتبار بیشتری به برند شما اضافه کند. همانطور که الگوریتم‌ها و خزنده‌های سایت گوگل صفحات وب شما را برای بهینه‌سازی تجزیه و تحلیل و ارزیابی می‌کنند، یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای گوگل متمایز خواهد شد و رتبه‌بندی صفحات موتور جستجو را به‌طور قابل توجهی تعیین می‌کند. در چشم کسانی که فعالانه محصولات و خدماتی را که شرکت شما ارائه می دهد جستجو می کنند، جذاب تر خواهد بود.

دلیل شماره 4: رقبای شما از آن استفاده می کنند

شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که برای جلب توجه مخاطبان هدف خود رقابت می کنند. رقبای شما همچنین امیدوارند که سرنخ های بیشتری را جذب کنند. حداقل تعداد کمی احتمالاً در حال حاضر از SEO برای تقویت حضور دیجیتال خود استفاده می کنند. اگر همین کار را انجام ندهید، کسب و کارتان را به رقبای خود از دست داده اید.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که حتی زمانی که به رتبه های بالای نتایج جستجو رسیدید، کار شما ادامه دارد. برای حفظ رتبه خود، باید سایت و حضور کلی خود را برای سئو به طور مداوم بهینه کنید. خوشبختانه، حتی کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند راه‌هایی برای موفقیت پیدا کنند و حتی از رقبای بسیار بزرگ‌تر پیشی بگیرند . در نهایت، همه چیز به داشتن استراتژی سئوی مناسب و صرف زمان و تلاش لازم برای دادن مزیت رقابتی به کسب‌وکار شما بستگی دارد.

دلیل شماره 5: بهبود تعامل با مشتری و نرخ تبدیل

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) همچنین یک راه موثر برای ارتباط و تعامل با مشتریان و مخاطبان هدف آنلاین است. با بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی خاص، می توانید در رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک بالاتر ظاهر شوید، به این معنی که مشتریان بالقوه بیشتری می توانند کسب و کار شما را پیدا کنند. سئو همچنین به شما کمک می کند تا محبوب ترین موضوعات را در بین مخاطبان هدف خود شناسایی کنید و به شما امکان می دهد محتوای مناسب برای آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، تحقیقات صحیح سئو شما را در مورد موضوعات و سؤالات مختلفی که در صنعت شما مطرح هستند، روشن می کند، سپس می توانید آنها را در استراتژی وبلاگ نویسی خود پیاده کنید و حضور و دسترسی آنلاین خود را گسترش دهید. این باعث افزایش تعامل مشتری از طریق ارتباط بهتر و بهبود شناخت برند می شود. با استفاده از ابزارهای سئو مانند بهینه سازی کلمات کلیدی و بهبود سرعت صفحه، دید وب سایت شما در موتورهای جستجو به شدت بهبود می یابد. این کار باعث می‌شود تا کاربران بیشتری از سایت شما بازدید کنند و آنها را تشویق می‌کند که بیشتر بمانند و چیزهایی را که ارائه می‌دهد بیشتر کاوش کنند و در نتیجه تجربه کاربری بهتری ایجاد می‌شود. وقتی صحبت از بهبود تبدیل سرنخ به میان می‌آید، سئو به شما کمک می‌کند تا از کلمات کلیدی هدفمندی استفاده کنید که می‌تواند مشتریان بالقوه را مستقیماً به صفحاتی که مرتبط‌ترین اطلاعات و محصولات دارند هدایت کند و خرید یا ثبت‌نام در خبرنامه را برای آنها آسان‌تر کند. بهینه سازی وب سایت شما به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا صفحات وب خاص مرتبط با موضوعات خاص را فهرست بندی و اولویت بندی کنند - مانند بررسی مشتری یا مقایسه محصول - به کاربران کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری سریعتر بگیرند.

دلیل شماره 6: بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از مقرون به صرفه ترین شکل های بازاریابی دیجیتالی است که آن را برای مشاغل با هر اندازه یا صنعتی عالی می کند. در مقایسه با سایر کمپین‌های تبلیغاتی پولی، سئو یک بازگشت سرمایه (ROI) فوق‌العاده رقابتی و موفقیت بلندمدت با حداقل هزینه‌های نگهداری ارائه می‌دهد. برخلاف سایر اشکال تبلیغات دیجیتال، سئو برای ایجاد حضور آنلاین شما بدون نیاز به صرف هزینه برای تبلیغات یا افزایش رسانه های اجتماعی هر بار کار می کند. شما قادر خواهید بود بیشتر بر روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که با کاربران ارتباط برقرار می کند و ارزش ماندگاری را ارائه می دهد - در حالی که به طور مداوم ترافیک را به سایت خود باز می گرداند. این همچنین به شما این فرصت را می دهد که هزینه های خرید خود را نظارت کنید و در صورت لزوم از طریق جستجوهای کلمه کلیدی ارگانیک و استراتژی های محتوای موثر تنظیم کنید. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که نتایج جستجوی ارگانیک به جای بودجه یا قدرت پیشنهادی بر اساس ارتباط و اعتبار است. بنابراین وقتی وب سایت شما در بالای رتبه بندی ظاهر می شود، کاربران از همان ابتدا شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد از اطلاعات می بینند. با حداقل هزینه های نگهداری و شفافیت کامل در مورد نحوه استفاده و بهینه سازی دلارهای بازاریابی شما، سرمایه گذاری در سئو شما را به حداکثر می رساند. پتانسیل بازاریابی و درو کردن پاداش ROI برای سالهای آینده.

دلیل شماره 7: به سوی موفقیت بلندمدت بسازید

در حالی که بیشتر مردم استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را با دستاوردهای کوتاه‌مدت و فوری‌تر مرتبط می‌دانند، سئو از این تصور مستثنی است. یک استراتژی جامع سئو - شامل تحقیقات کلمات کلیدی برای ایجاد لینک، بازاریابی محتوا، سئو در سایت و موارد دیگر - وب سایت و حضور آنلاین شرکت شما را برای موفقیت و پایداری طولانی مدت تنظیم می کند.

هرچه مدت بیشتری به اجرای تاکتیک های سئو در کمپین کلی بازاریابی دیجیتال خود ادامه دهید، به طور مداوم پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد. وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو بالاتر خواهد رفت. بررسی های آنلاین شما همچنان افزایش می یابد. حضور شما در رسانه‌های اجتماعی به تکامل خود ادامه خواهد داد – این لیست ادامه دارد! SEO با بازگشت سرمایه طولانی‌مدت بهتری به کسب‌وکار شما می‌دهد، زیرا می‌توانید داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های گزارش را خودتان ارزیابی کنید و از نزدیک ببینید که چقدر کسب‌وکار بیشتری را وارد می‌کنید.