طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

ویژگی های یک وب سایت خوب برای بازاریابی دیجیتال .


1. طراحی ساده و ناوبری آسان

ممکن است فکر کنید که یک وب سایت خلاق تر شما را از رقبایتان متمایز می کند، این تا حدودی درست است. با این حال، طراحی بیش از حد وب سایت، مشتری شما را از محصول یا خدمات شما منحرف می کند. همچنین، جستجوی اطلاعاتی که کاربر پیدا می‌کند برای کاربر سخت‌تر خواهد بود، که خطر ترک صفحه شما را افزایش می‌دهد.برای طراحی سایت در انزلی اینجا کلیک کنید

همیشه مشتری خود را هنگام طراحی وب سایت تجاری خود در نظر داشته باشید (این برای همه کیفیت ها صدق می کند). در مرتب کردن و دسته‌بندی اطلاعاتی که برای کاربرانتان مفید هستند، مانند پست‌ها و توصیه‌های اخیر، دقت ویژه ای داشته باشید. یک صفحه اصلی ساده که این جزئیات مهم را نشان می دهد کافی است تا کسب و کار شما را از دیگران متمایز کند.

این بدان معنا نیست که نمی توانید با صفحه خود خلاق باشید. برخی از صنایع خواستار طرح‌بندی ساده‌تر هستند، در حالی که برخی دیگر آزادی هنری بیشتری را فراهم می‌کنند. با این گفته، همیشه به یاد داشته باشید، همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: "مشتری اول است."

2. پاسخگویی موبایل و مرورگر

بهینه سازی وب سایت شامل سازگاری با موبایل است. بیش از 50 درصد از کاربران اینترنت با موبایل گشت و گذار می کنند و بیش از 80 درصد از رایانه به موبایل می روند. یک صفحه تجاری خوب را می توان در هر اندازه صفحه نمایش بدون تحریف تصاویر مشاهده کرد و همه دکمه های عملکرد کار می کنند. هنگامی که وب سایت شما راه اندازی شد، صفحه را در دستگاه های مختلف، تلفن های همراه، تبلت ها، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی بررسی کنید و مطمئن شوید که همه یکسان به نظر می رسند.

به غیر از دستگاه های مختلف، وب سایت شما باید در مرورگرهای مختلف نیز کار کند. برخی از سیستم عامل ها با مرورگرهای خاص سازگار نیستند. رابط کاربری مرورگرهای رایج مانند کروم، فایرفاکس، اپرا و سافاری را بررسی کنید و صفحه خود را مطابقت دهید.

3. سرعت بارگذاری سریع

هیچ کس نمی خواهد منتظر یک سایت کند باشد. زمان بارگذاری طولانی ممکن است مشتریان شما را از کار بیاندازد و آنها را مجبور به ترک صفحه کند. یک وب سایت سریع نه تنها تجربه کاربر بلکه رتبه جستجوی شما را نیز بهبود می بخشد. بسیاری از الگوریتم های موتورهای جستجو سرعت بارگذاری صفحه وب را تشخیص می دهند، بنابراین عملکرد ضعیف صفحه می تواند بر رتبه سایت شما تأثیر منفی بگذارد. برای کوتاه کردن زمان بارگذاری، می توانید فایل ها را محدود کنید یا اندازه آن را قبل از آپلود کوچکتر کنید.

4. امنیت وب سایت

اگر محصولی را در وب سایت خود می فروشید، تلاش بیشتری برای ایمن سازی وب سایت خود با گواهی SSL انجام دهید. لایه سوکت ایمن (SSL) پروتکلی است که اتصال اینترنت را ایمن نگه می دارد و از هرگونه داده حساس بین دو سیستم محافظت می کند. بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید تا این جنبه از صفحه خود را ایجاد کنید.

5. Call to Action را پاک کنید

بازاریابی دیجیتال فقط افزایش آگاهی از برند شما نیست، بلکه همه چیز در مورد تبدیل است. شما می خواهید مشتری شما اقدامات خاصی را انجام دهد، چه خرید محصول شما باشد و چه در مورد خدمات شما پرس و جو کند. از آنجایی که اولین جایی است که آنها به آن مراجعه می کنند، مطمئن شوید که وب سایت شما یک فراخوان برای اقدام واضح بیان می کند که مشتری شما را تشویق می کند. 

به عنوان مثال، پس از توصیف محصول خود، می توانید به آنها بگویید که چگونه می توانند کالا را خریداری کنند یا در مورد آن پرس و جو کنند. همچنین می‌توانید تماس‌های کوتاه و در عین حال متقاعدکننده‌ای برای اقدام در انتهای پست‌های وبلاگ اضافه کنید. 

6. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

یکی از کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال سئو است. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به وب سایت شما کمک می کند زمانی که کاربر کلمه کلیدی مرتبط با وب سایت شما را وارد می کند، به صفحه اول صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برسد. در معرض دید بیشتر برند شما از مشتریان هدف قرار می گیرد. با این حال، بهینه سازی بیش از حد نیز می تواند به سئو وب سایت شما آسیب برساند. ممکن است بخواهید یک متخصص سئو استخدام کنید تا مطمئن شوید صفحه شما برای موتورهای جستجو مناسب است. 

7. بازاریابی رسانه های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ فقط شامل یک وب سایت نمی شود. بسیاری از مشتریان بالقوه را می توان در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی مشاهده کرد و استفاده از آنها به پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند. می توانید از پلتفرم های مختلفی مانند فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب استفاده کنید و آنها را در وب سایت خود ادغام کنید. حفظ حضور مداوم در رسانه های اجتماعی کمک می کند تا برند شما را در ذهن داشته باشید. همچنین این یک راه خوب برای تعامل مستقیم با مشتریان و هدایت آنها به وب سایت شما است.

8. نام تجاری و اطلاعات تماس

باز هم، ایجاد اعتماد می تواند به مشتریان در خرید محصول یا خدمات شما کمک کند. یک راه برای انجام این کار، بیان برخی از حقایق اساسی در مورد کسب و کارتان است. این ممکن است شامل چشم انداز و ماموریت کسب و کار شما یا یک داستان پس زمینه از نحوه ایجاد سرمایه گذاری خود باشد. برای کمک به مشتریان برای اینکه محصول شما را واضح تر ببینند، می توانید چندین تصویر با وضوح بالا از آن اضافه کنید. اگر در صنعت خدمات فعالیت می کنید، ممکن است بخواهید از مشتریان قبلی گواهینامه اضافه کنید. با این گفته، مطمئن شوید که این بخش را کوتاه اما مختصر بگذارید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که اطلاعات تماس مشتریان را اضافه کنید. می توانید شماره تماس یا آدرس ایمیل اضافه کنید. برای سهولت در کار کاربر، می توانید یک بخش فرم تماس را در وب سایت خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید که این جزئیات را در جایی قرار دهید که کاربر به راحتی آن را تشخیص دهد، صرف نظر از اینکه در کجای صفحه شما هستند. همچنین، پرس و جو را برای آنها آسان کنید. اعداد یا ایمیل‌ها را به‌عنوان پیوندی قرار دهید که می‌توانند روی آن کلیک کنند، نه اینکه آنها را در تصاویر قرار دهند. برای فرم های تماس، فیلدهای الزامی را که باید پر کنند محدود کنید.

چگونه یک تجزیه و تحلیل سریع سئوی وب سایت خود را به صورت رایگان انجام دهیم

انجام تجزیه و تحلیل سئو وب سایت شما بینش عمیقی در مورد زمینه هایی که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند به شما می دهد. شما خواهید آموخت که چه تغییراتی را می توان برای به روز نگه داشتن وب سایت خود انجام داد. انجام تجزیه و تحلیل سئو به طور منظم مهم است زیرا صنعت به سرعت در حال تکامل است. و به شما کمک می کند از رقبای خود جلوتر بمانید.

اکنون که اهمیت تجزیه و تحلیل سئو مشخص شده است، اجازه دهید بررسی کنیم که چیست و چگونه می توانید بر آن مسلط شوید. این شامل تجزیه و تحلیل وب سایت شما بر اساس یک چک لیست و سپس یافتن مواردی است که باید اصلاح شود. ممیزی SEO به شما اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت فعلی وب سایت شما می دهد. همچنین لیستی از اقداماتی را که باید انجام دهید به شما ارائه می دهد.

بیایید ببینیم برای انجام تحلیل سئو چه کاری باید انجام شود.

#1. قابلیت مشاهده خود را در گوگل بررسی کنید

این مهم ترین چیزی است که هنگام شروع تجزیه و تحلیل سئو باید بررسی کنید. شما باید رتبه و موقعیت وب سایت خود را در گوگل بررسی کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که چند صفحه از وب سایت شما در موتور جستجو رتبه بندی شده است. ساده ترین راه برای پیدا کردن این موضوع، تایپ کردن "site:example.com" در نوار جستجو است.

#2. URL ها و توضیحات متا خود را تجزیه و تحلیل کنید

URL های شما باید شامل چهار یا پنج کلمه باشد که محتوای صفحه را توصیف کند. اگر URL های شما بهینه نیستند، آنها را ویرایش کنید تا ربات های موتور جستجو بتوانند بهتر آنها را شناسایی کنند. به طور مشابه، توضیحات متا باید استفاده صحیح از کلمه کلیدی داشته باشند و باید جذاب باشند. توضیحات متا به خوبی نوشته شده به هدایت کاربران به وب سایت شما کمک می کند.



#3. عناوین و عناوین خود را تجزیه و تحلیل کنید

تمام عناوین و سرفصل های وب سایت شما باید حاوی کلمات کلیدی مشابه باشند. کلمات کلیدی که در سرفصل ها و عنوان های خود استفاده می شوند را بررسی کنید. اگر آنها کلمات کلیدی با حجم جستجو بالا هستند، سعی کنید یک کمپین سئو جدید ایجاد کنید . کلمات کلیدی با حجم بالا معمولا رقابت بالایی دارند، بنابراین رتبه بندی برای آنها دشوار است. همچنین باید عناوین را جذاب کنید تا از کاربران خواسته شود روی آنها کلیک کنند.

#4. رتبه وب سایت خود را بررسی کنید


شما باید رتبه های جهانی و ملی وب سایت خود را از نظر تعداد کاربرانی که از آن بازدید می کنند بررسی کنید. این می تواند بینش خوبی در مورد موقعیت وب سایت شما نسبت به سایر وب سایت ها به شما بدهد. و می توانید بینش هایی در مورد نرخ پرش و میانگین زمان صرف شده توسط بازدیدکنندگان در سایت خود داشته باشید. حتی می توانید پنج کلیدواژه اصلی را که ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کنند، مشاهده کنید.


#5. لینک های دریافتی خود را تجزیه و تحلیل کنید

همچنین باید لینک های ورودی به وب سایت خود و حتی وب سایت های رقبای خود را بررسی کنید. این می تواند به شما ایده دهد که چقدر کار باید انجام شود تا رتبه خود را بهبود بخشد . می توانید پیوندهای ورودی را با استفاده از " link :command example.com" در Google بررسی کنید. به طور مشابه، در یاهو، می توانید از "linkdomain:example.com" برای دیدن همه پیوندهای خود استفاده کنید.

#6. امتیاز اسپم خود را بررسی کنید

امتیاز اسپم شما در مورد رتبه بندی وب سایت و اعتبار دامنه اهمیت زیادی دارد. اگر وب سایت شما دارای تعداد زیادی لینک ورودی از وب سایت های کم اعتبار باشد، می تواند امتیاز اسپم شما را افزایش دهد.


شما می توانید امتیاز هرزنامه خود را پیدا کنید و سپس تمام لینک های ورودی بد را حذف کنید. این مهم است زیرا لینک های بد می توانند اعتبار سایت شما را تضعیف کنند.
منبع تصویر:  Moz

#7. لینک های خراب را بررسی کنید

لینک های شکسته می توانند تجربه وحشتناکی را برای کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند ایجاد کنند. و آنها می توانند برای سئو سایت شما مضر باشند، بنابراین باید به سرعت از آنها مراقبت کرد.


شما می توانید از ابزار گوگل وب مستر برای یافتن لینک های خراب در وب سایت خود و سپس رفع آنها استفاده کنید. رفع آنها می تواند با اصلاح پیوندها یا با انجام 301 تغییر مسیر به سایر URL های معتبر انجام شود. حذف لینک های شکسته می تواند به کاربرپسندتر شدن وب سایت شما کمک کند .

#8. تصاویر خود را ممیزی کنید

تصاویر وب سایت شما را جذاب تر و مصرف آن را آسان تر می کند. با این حال، تصاویر حجم زیادی از داده ها دارند و اگر بهینه سازی نشوند، می توانند بر ضد سئوی شما کار کنند. خزنده های موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را بخزند، بنابراین باید به آنها عنوان مناسب بدهید. عناوین باید به بهترین وجه توصیف کنند که تصویر حاوی چه چیزی است. در صورت لزوم، تگ ALT باید شامل کلمات کلیدی باشد. و همچنین باید تصاویر را فشرده کنید تا اندازه آنها کاهش یابد تا سرعت بارگذاری وب سایت بهبود یابد.

#9. لینک های داخلی خود را بررسی کنید

لینک سازی داخلی در وب سایت شما یک روش عالی است و می تواند به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند. همچنین می تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند و به کاربران کمک می کند به راحتی صفحات مختلف سایت شما را پیدا کنند. می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب به عنوان متن لنگر و سپس لینک دادن به صفحه مورد نظر، لینک های داخلی ایجاد کنید.

شماره 10. محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید

محتوا یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هنگام بررسی سئوی وب سایت خود باید در نظر بگیرید. هنگام نوشتن پست در وب سایت خود باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. محتوای شما باید منحصر به فرد باشد. اگر محتوای تکراری پیدا کردید، باید آن را از فهرست برداری یا حذف کنید.

با استفاده از گوگل آنالیتیکس، می توانید محبوب ترین صفحات وب سایت خود را پیدا کنید. سپس باید محتوای آن صفحات را بررسی کنید. محتوا باید عاری از خطا و با کیفیت باشد. همچنین باید به طول و طراوت محتوای خود توجه کنید.

شماره 11. تجزیه و تحلیل سرعت صفحه

تجزیه و تحلیل سرعت بارگذاری وب سایت شما عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. یک صفحه وب سبک که به سرعت بارگیری می شود، تجربه کلی کاربر را افزایش می دهد. نه تنها روی تجربه کاربر تاثیر می گذارد بلکه یکی از عواملی است که بر سئوی سایت تاثیر می گذارد. می توانید سرعت صفحه خود را از ابزار PageSpeed ​​Insights گوگل تست کنید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو برای کمک به شما

در حالی که این روش ها هنگام انجام تجزیه و تحلیل سئوی وب سایت شما مفید هستند، ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما در انجام این کارها نیز کمک کنند. این ابزارها می توانند تجزیه و تحلیل سئوی شما را آسان تر کنند زیرا همه (یا بیشتر) کارها را برای شما انجام می دهند.

بیایید نگاهی به برخی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل سئو بیندازیم:

SEMrush

SEMrush معجزه می کند و همه کارهای دشوار را برای شما انجام می دهد. شما فقط باید URL وب سایت خود را وارد کنید تا در مورد رتبه بندی ارگانیک خود بیشتر بدانید. حجم جستجوی ماهانه، بک لینک ها، رتبه بندی کلمات کلیدی و موارد دیگر را به شما نشان می دهد. شما همچنین می توانید عملکرد صفحه خود را با رقبای خود مقایسه کنید. آنها همچنین یک ابزار اختصاصی لینک بیلدینگ برای کمک به شما در ساخت بک لینک دارند.


ProRankTracker (PRT)


ProRankTracker کار پیدا کردن رتبه وب سایت شما را آسان می کند. آنها بینش های به روز و اطلاعات رتبه بندی آسان SEO را برای وب سایت شما در سراسر گوگل، یاهو و حتی بینگ ارائه می دهند. شما می توانید رتبه بندی وب سایت خود را دنبال کنید و از رقبای خود جلوتر باشید. گزارش های پیشرفته تولید می کند و همچنین کلمات کلیدی را برای هر یک از URL های شما پیشنهاد می کند. نکته جالب در مورد این ابزار این است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی را پیدا کنید که قبلاً رتبه بندی می کنید اما از آنها بی اطلاع هستید.
منبع تصویر:  Geek NG

گریدر وب سایت HubSpot


این ابزار به شما کمک می کند تا وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید تغییرات لازم را برای بهبود سئوی خود ایجاد کنید. این گزارش های شخصی سازی شده را بر اساس عملکرد سایت شما، آمادگی تلفن همراه ، سئو و مفاد امنیتی ایجاد می کند. به شما امتیازی بین 1 تا 100 و حتی یک گزارش مفصل در وب سایت شما می دهد.2

اهرفس

Ahrefs ابزاری عالی است که به شما کمک می‌کند تا ببینید رقبای شما در جایگاه شما چه رتبه‌ای دارند. همچنین به شما ایده می دهد که برای رتبه بهتر از آنها چه کاری باید انجام دهید. همراه با تجزیه و تحلیل رقبا، این ابزار گزارش جستجوی ارگانیک وب سایت شما را در اختیار شما قرار می دهد.


علاوه بر این، می توانید کلمات کلیدی را با استفاده از کاوشگر کلمات کلیدی آنها کاوش کنید. آنها همچنین بک لینک های وب سایت را با گزارش ها و فیلترهای پیشرفته به شما نشان می دهند. یک سری ابزار دیگر نیز دارد.
منبع تصویر:  Ahrefs


کارت گزارش SEO UpCity به شما کمک می کند تا دریابید که وب سایت شما در برابر رقبای شما چه رتبه ای دارد. گزارش کارت سئو هر آنچه را که برای بهبود سئوی خود باید بدانید را به شما نشان می دهد. تجزیه و تحلیل رتبه، لینک سازی، تجزیه و تحلیل در سایت، دسترسی به وب سایت و موارد دیگر را نشان می دهد. با این حال، برای دریافت این گزارش، باید برخی از اطلاعات تماس را در اختیار آنها قرار دهید.

نتیجه گیری

واضح است که تجزیه و تحلیل سئو برای هر وب سایتی ضروری است و باید در فواصل زمانی منظم انجام شود. در حالی که ممکن است بررسی هر یک از پارامترها توسط خودتان ارزان تر باشد، دستیابی به آن تقریبا غیرممکن است. بهتر است این کار را با کمک ابزارهای پیشرفته ای انجام دهید که می توانند فرآیند را ساده کنند.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا تحلیل سئوی وب سایت خود را به طور موثر انجام دهید. هر گونه سوالی را که ممکن است دارید در بخش نظرات زیر بپرسید.


چگونه ترافیک وب سایت خود را در سال 2024 افزایش دهیم؟

کشف روش‌های مؤثر برای افزایش ترافیک وب‌سایت، شرکت‌های B2C و B2B را به سمت ایجاد محتوا و استراتژی‌های سئو سوق داده است. با این حال، بسیار مهم است که بدانیم تقریباً نیمی از ترافیک یک سایت از منابع مختلفی مانند رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی یا بازدیدهای مستقیم می آید. با توجه به ماهیت پویای نتایج جستجوی گوگل، یک رویکرد جامع برای جذب ترافیک وب برای مشاغل ضروری است. بنابراین، صاحبان کسب‌وکار و تیم‌های بازاریابی باید بهینه‌سازی را در تمام کانال‌های ترافیکی به جای تکیه بر جستجوی ارگانیک در اولویت قرار دهند.

در این پست، استراتژی های اثبات شده مختلف برای افزایش ترافیک وب سایت را بررسی خواهیم کرد که در چهار فصل اصلی طبقه بندی شده اند:

I. درک مخاطب و ایجاد تعامل

II. بازاریابی محتوا

III. تکنیک های سئو

IV. توزیع محتوا

اما قبل از پرداختن به این استراتژی‌ها، اجازه دهید به طور خلاصه کانال‌های بازاریابی متنوع موجود برای هدایت ترافیک به سایت شما را بررسی کنیم.

دسته بندی ترافیک وب سایت بر اساس Google Analytics

گوگل آنالیتیکس انواع مختلفی از ترافیک وب سایت را دسته بندی می کند. به عنوان موتور جستجوی اصلی، گوگل دسترسی به Google Analytics (GA) را برای صاحبان وب سایت های فهرست شده در نتایج جستجوی خود ارائه می دهد. GA یک پلتفرم گسترده است که بینش هایی را در مورد عملکرد یک وب سایت ارائه می دهد. کانال های مختلفی را که در هدایت ترافیک به وب سایت ها نقش دارند، نظارت می کند. از جمله مورد علاقه ترین ها عبارتند از:


  • ترافیک جستجوی ارگانیک: بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ کشف می کنند.
  • ترافیک مستقیم: کاربران مستقیماً URL وب سایت شما را در مرورگر خود وارد می کنند.
  • ترافیک ارجاع: بازدیدکنندگان با کلیک کردن روی پیوندی در وب سایت دیگر به سایت شما می رسند.
  • ترافیک اجتماعی: افراد با کلیک کردن روی پیوندی در یک پلت فرم رسانه اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند.
  • ترافیک ایمیل: کاربران با کلیک کردن بر روی لینکی که در یک ایمیل وجود دارد وارد سایت شما می شوند.
  • ترافیک جستجوی پولی: بازدیدکنندگان بر روی تبلیغ وب سایت شما که در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود کلیک می کنند.
  • نمایش ترافیک: افراد با تبلیغات وب سایت شما در سایر وب سایت ها یا در برنامه ها مواجه می شوند.


چه تاثیری بر ترافیک وب سایت دارد؟

عناصر مختلفی بر ترافیک وب سایت تأثیر می گذارند که برخی از عوامل در حوزه نفوذ شما و برخی دیگر فراتر از آن هستند. به عنوان مثال، بهبود ساختار وب سایت، سرعت و کیفیت محتوا به عملکرد بهتر در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در توزیع محتوا، دامنه آن را در میان مخاطبان مختلف افزایش می‌دهد. برعکس، چندین عامل تأثیرگذار بر ترافیک خارج از کنترل شما هستند، مانند تغییرات در موتورهای جستجو و الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی، نوسانات علاقه مصرف‌کننده، و معرفی فناوری‌های مخرب مانند هوش مصنوعی. اکنون، بیایید به استراتژی هایی بپردازیم که می توانند به افزایش ترافیک وب سایت شما در سال 2024 کمک کنند.

I. درک مخاطب و ایجاد تعامل

درک مخاطبان خود اولین گام در تقویت تعامل و افزایش ترافیک وب سایت است. در اینجا پنج رویکرد وجود دارد که می تواند به شناخت مخاطبان شما و ایجاد پایه ای قوی برای افزایش ترافیک وب سایت کمک کند:

1. مخاطب هدف خود را تعریف کنید

یک مخاطب هدف کاملاً تعریف شده در هر تلاش موفقیت آمیزی برای افزایش ترافیک نقش اساسی دارد. این فراتر از شناخت صرف جمعیت شناسی است. این شامل درک انگیزه ها، چالش ها و آرزوها است. برای شناسایی مخاطب هدف می توان از روش های مختلفی استفاده کرد:


  • نظرسنجی: جمع آوری اطلاعات در مورد جمعیت شناسی، روانشناسی، و رفتار از مشتریان فعلی و بالقوه.
  • گروه های کانونی: بخش کوچکی از مخاطبان مورد نظر خود را درگیر کنید تا در مورد نیازها و علایق آنها صحبت کنند.
  • شخصیت های مشتری: نمایش های تخیلی از مشتریان ایده آل خود بسازید.
  • تجزیه و تحلیل وب: دموگرافیک، روانشناسی و رفتار بازدیدکنندگان وب سایت خود را کنترل کنید.


استفاده از داده های CRM از مشتریان فعلی و گذشته، دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی و ابزارهای تحلیلی نیز می تواند مخاطب ایده آل شما را تایید کند. علاوه بر این، این زیربنای یک استراتژی بازاریابی قوی را تشکیل می دهد - تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد که 96٪ از بازاریابان شناسایی مخاطب را برای موفقیت خود مهم می دانند .

2. پرسونای کاربر ایجاد کنید

شخصیت‌های کاربر که به آنها شخصیت‌های مشتری نیز گفته می‌شود، تصاویری تخیلی از مشتریان ایده‌آل شما هستند که از تحقیقات بازار و بینش‌های واقعی برگرفته از پایگاه مشتری فعلی شما ساخته شده‌اند. آنها الزامات، تعاملات، رفتارها و اهداف مخاطب مورد نظر شما را مشخص و درک می کنند. علیرغم ماهیت تخیلی، شخصیت‌ها ریشه در داده‌هایی دارند که از ترجیحات، رفتارها و اهداف افراد واقعی استخراج شده‌اند. علاوه بر این، این پرسوناها در شکل دادن به تمام محتوای بازاریابی شما، اطمینان از همسویی آن با اهداف کاربر، هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و ارائه حداکثر ارزش، نقشی اساسی دارند.

ایجاد یک شخصیت برای کسب و کار شما کلیدی است. خوشبختانه، ابزارهای مختلف این فرآیند را ساده می کنند. ما ابزار HubSpot را توصیه می‌کنیم که فوق‌العاده کاربرپسند است و به شما این امکان را می‌دهد تا پروفایل شخصی مشتری خود را به سرعت و به راحتی به صورت آنلاین بسازید و تنها به چند دقیقه نیاز دارد.

3. تجزیه و تحلیل فعالیت کاربر

پس از ایجاد پرسونای کاربر، ضروری است که در تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان و کاربران بالقوه خود پافشاری کنید. این تجزیه و تحلیل مداوم به درک تعامل آنها با وب سایت شما و تشخیص علایق آنها در محتوای خاص کمک می کند. روش های متعددی برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر وجود دارد، با برخی از رویکردهای رایج از جمله:


  • تجزیه و تحلیل وب: صفحات بازدید شده توسط مخاطبان، زمان صرف شده در هر صفحه و پیوندهایی که با آنها درگیر هستند را نظارت کنید.
  • نقشه های حرارتی: نمایش های بصری که مناطقی از وب سایت شما را برجسته می کند که بیشترین توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.
  • تست A/B: برای تعیین عملکرد موثرتر، نسخه های مختلف وب سایت را آزمایش کنید.


در نهایت، تمرکز بر معیارهای رفتاری مانند نرخ پرش، مدت زمان جلسه و الگوهای کلیک ضروری است. این معیارها به عنوان یک راهنما عمل می کنند و راه را برای بهینه سازی وب سایت شما برای تعامل بیشتر هموار می کنند.

4. نظارت بر مخاطبان رسانه های اجتماعی

تعامل با مخاطبان خود از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی یک خط ارتباط مستقیم را باز می کند. این پلتفرم‌ها اشتراک‌گذاری محتوا، مکالمه فعال از طریق نظرات و مشارکت در بحث‌ها را تسهیل می‌کنند. علاوه بر این، آنها ابزارهای تجزیه و تحلیل بومی را ارائه می دهند که مستقیماً در پلتفرم ها قابل دسترسی هستند. این تجزیه و تحلیل ها داده های ارزشمندی را در مورد عملکرد پست، جمعیت شناسی مخاطب و معیارهای تعامل ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند که استراتژی محتوای خود را برای حداکثر تأثیر تنظیم کنید.

علاوه بر این، استفاده از این تجزیه و تحلیل های یکپارچه پلت فرم در کنار ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی، روند ردیابی تعاملات کاربر و عملکرد محتوا را ساده می کند. این ابزارها نه تنها به زمان‌بندی پست‌ها کمک می‌کنند، بلکه بینش‌های جامعی در مورد رفتار و روندهای مخاطب ارائه می‌دهند. استفاده از این داده های ترکیبی از تجزیه و تحلیل بومی و ابزارهای مدیریتی، درک شما از ترجیحات مخاطب را بهبود می بخشد و امکان ایجاد محتوای هدفمند و تاثیرگذار را فراهم می کند. بعداً در این بحث، استراتژی‌های مؤثرتری را برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک وب‌سایت بررسی خواهیم کرد.

5. بازخورد مشتری را ارزیابی کنید

بازخورد مشتری که از طریق تیم‌های فروش و پشتیبانی مشتری به‌دست می‌آید، نه تنها در پالایش محصولات و خدمات، بلکه از دیدگاه بهینه‌سازی محتوا نیز ارزش قابل توجهی دارد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل داده های CRM از سرنخ ها و مشتریان می تواند مشخص کند:


  • عناصر منسوخ در شخصیت های بازاریابی.
  • حوزه هایی که مخاطبان در مورد محصولات و خدمات شفافیت ندارند.
  • نقاط دردناکی که محتوای فعلی شما قادر به رفع آنها نیست.


II. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به عنوان یک عنصر محوری در هر استراتژی دیجیتال پر رونقی است. طبق مطالعات اخیر، هزینه‌های بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از هزینه‌های بازاریابی خارجی است و بازاریابی محتوا نیز بیش از سه برابر بیشتر سرنخ ایجاد می‌کند. این بخش به چهار استراتژی اساسی بازاریابی محتوا می پردازد که پتانسیل افزایش ترافیک وب سایت شما را دارند.

1. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

محتوای درجه یک مخاطبان شما را مجذوب خود می کند و برند شما را به عنوان یک چهره معتبر در صنعت شما تثبیت می کند. این به عنوان سنگ بنای تعامل پایدار مخاطب عمل می کند و در عین حال به طور قابل توجهی دید وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهد.

گزارش وضعیت بازاریابی 2023 توسط HubSpot نشان می دهد که وبلاگ و محتوای اجتماعی با کیفیت بالا تقریباً با بازاریابی تأثیرگذار مطابقت دارند و بالاترین بازگشت سرمایه (ROI) را در بین کانال های بازاریابی مختلف ارائه می دهند. این امر بر اهمیت سرمایه گذاری در تولید محتوای سطح بالا تأکید می کند. برای مشاهده مستقیم تأثیر محتوای با کیفیت بالا بر افزایش ترافیک وب سایت، به مطالعات موردی عمیق ما که به داستان های موفقیت آمیز مربوط به Disney و Intertoys اشاره می کند، دقت کنید . مطالعه موردی نه تنها قدرت محتوای قانع‌کننده را نشان می‌دهد، بلکه بینش‌های عملی را در مورد استراتژی‌هایی ارائه می‌دهد که به طور موثر مخاطبان آنلاین را جذب و حفظ می‌کنند. پیروی از این روش های موثر می تواند زمینه را برای افزایش دید و تعامل آنلاین برند شما فراهم کند.

2. روی محتوای تعاملی سرمایه گذاری کنید

مشتریان امروزی بیشتر از اطلاعات متنی در مورد محصولات شما جستجو می کنند. به خصوص در میان نسل های جوان تر، ترجیحی برای قالب های رسانه ای پویا وجود دارد. با این حال، این از اهمیت محتوای نوشتاری کم نمی‌کند - این منابع حیاتی باقی می‌مانند، به‌ویژه وقتی تغییر کاربری داده می‌شوند و در بین پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند.

در عوض، بر لزوم تکمیل متن با عناصر جذاب مانند تصاویر سفارشی، اینفوگرافیک ها، ابزارهای وب و محتوای ویدیویی تأکید می کند. در این میان، ویدئو به طور قابل توجهی برجسته است: طبق نظرسنجی اخیر Wyzowl ، 91٪ از بازاریابان اظهار داشتند که محتوای ویدیویی به طور قابل توجهی ترافیک وب سایت را افزایش می دهد.

هنگام بحث در مورد محتوای وب سایت، ما عمدتاً بر روی مطالب مرتبط با محصولات یا خدمات شما تمرکز می کنیم - مانند وبلاگ، مرکز منابع، و مهمتر از همه، محتوای محصول شما. با این حال، تبدیل محتوای محصول شما به چیزی پویا اغلب نادیده گرفته می شود. به طور معمول، به عنوان مشخصات کسل کننده در مورد مواردی که ارائه می کنید تلقی می شود. اما لازم نیست اینطور باشد! Icecat راه حل های مختلفی را ارائه می دهد تا محتوای محصول شما را جذاب و تعاملی کند.

Icecat محتوای پویا ارائه می دهد که کاربران را به محض ورود به صفحات محصول شما مجذوب خود می کند. داستان‌های محصول Icecat که در زیر محتوای اصلی قرار دارند، صفحات محتوای سفارشی‌شده‌ای هستند که دارایی‌های چندرسانه‌ای و پیام‌رسانی متنوعی را در خود جای داده‌اند. هدف آنها ارتقای تجربه خرید آنلاین با تکرار تعاملی است که مشتریان معمولا در فروشگاه های فیزیکی با آن مواجه می شوند. به‌علاوه، این داستان‌های پویا دارای اجزای چندرسانه‌ای متنوعی هستند - فیلم‌ها، آرم‌های دارای توضیحات، اشیاء سه بعدی، نقاط داغ، چرخ فلک‌های UGC و گالری‌های تصویر.

اتخاذ این رویکرد جامع به دنبال تقویت درک عمیق تر از محصولات شما است و مشتریان را برای تصمیم گیری آگاهانه برای خرید توانمند می کند. هدف آن ادغام یکپارچه سفر خرید آنلاین با یک تجربه جذاب و منحصر به فرد شبیه به تعامل فیزیکی با محصولات در یک فروشگاه سنتی آجر و ملات است.

مزایا و معایب سایت های وردپرسی

اگر فرآیند برنامه ریزی وب سایت خود را با تیم e9 خود شروع می کنید، ممکن است در مورد پلتفرم های مختلف موجود برای ساخت وب سایت خود فکر کنید. حتی ممکن است پیشنهاداتی از خودتان داشته باشید. اگرچه گزینه های زیادی وجود دارد، e9 معتقد است وردپرس بهترین گزینه موجود است. اما این بدان معنا نیست که وردپرس هیچ اشکالی ندارد.

بیایید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا وردپرس پلتفرمی است که می خواهید از آن استفاده کنید، نگاهی دقیق تر به مزایا و معایب وردپرس بیندازیم.

مزایای وردپرس

محبوبیت

برای شروع، وردپرس گسترده ترین سیستم مدیریت محتوا با بیش از 100 میلیون نصب است. بنابراین e9 می تواند از بین ده ها هزار توسعه دهنده بهترین را انتخاب کند تا وب سایت شما را زنده کند.

منبع باز و غیر اختصاصی

وردپرس یک سیستم منبع باز است. این چندین مزیت به شما می دهد:

  •   شما هرگز نمی توانید گروگان یک سیستم اختصاصی باشید. مهم نیست که نویسنده یا مالک وردپرس از کار بیفتد. وب سایت شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.
  •   وردپرس در حال توسعه فعال است. بنابراین، رفع اشکال و وصله های امنیتی مکرر وجود دارد. این باعث افزایش بیشتر عمر CMS شما می شود. سرمایه گذاری شما برای سال های آینده امن است.

آسان برای استفاده

استفاده از CMS وردپرس ساده ترین است، به این معنی که شما می توانید محتوا را به روز کنید و عملیات روزانه وب سایت خود را با هزینه کمتری اجرا کنید - هم به دلار و هم استرس. شما می توانید عملکرد وب سایت خود را با دانش کمی یا بدون دانش کدنویسی گسترش دهید.

عملکرد

وردپرس دارای هزاران افزونه است که از نظر ویژگی ها انعطاف پذیری تقریبا نامحدودی را ارائه می دهند. بنابراین، هر عملکردی که می خواهید در وب سایت خود می توانید به سادگی با گنجاندن افزونه مناسب در آن گنجانده شود. معمولاً می توانید ظاهر و ظاهر این افزونه ها را شخصی سازی کنید. وب سایت شما منحصر به فرد و متمایز خواهد بود.

سئو دوستانه

وردپرس با شناسایی کلمات و عباراتی که می توانند به عنوان کلمات کلیدی استفاده شوند، سایت شما را سئوی پسند می کند. ایجاد توضیحات و تگ های متا را ساده می کند. همه اینها ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می کند.

معایب وردپرس

ویژگی های بیش از حد

وردپرس دارای پلاگین ها، تم ها و ویژگی های فراوانی است و راه های زیادی برای پیاده سازی این عناصر وجود دارد. این ممکن است توسعه دهندگان را سردرگم کند.

محدودیت های قالب

سایت وردپرس شما توسط قالبی که انتخاب می کنید محدود می شود. ایجاد یک وب سایت حرفه ای و برجسته با استفاده از قالب های عمومی دشوار است. سفارشی سازی امکان پذیر است، اما زمان بر است.

بروز رسانی نرم افزار

هم وردپرس و هم افزونه های آن به روز رسانی های مکرر را ارائه می کنند. گاهی اوقات، کیفیت به‌روزرسانی‌ها ضعیف است و این بر عملکرد موجود تأثیر می‌گذارد. به عنوان یک اقدام احتیاطی، باید قبل از هر به روز رسانی از وب سایت خود (کد و داده ها) نسخه پشتیبان تهیه کنید. این یک فعالیت خسته کننده است.

آسیب پذیری ها

افزونه های وردپرس در برابر باگ ها و ویروس ها حساس هستند. هنگام انتخاب یک افزونه باید مراقب باشید.

سرعت وب سایت

سایت های وردپرسی ممکن است کند باشند. توسعه دهندگان تمایل دارند از افزونه ها و تم های زیادی استفاده کنند که سرعت سایت را کند می کند. ممکن است تصاویر و پایگاه داده به درستی بهینه نشده باشند یا سرویس میزبانی وب سایت به درستی پیکربندی نشده باشد. همه اینها باعث کاهش زمان بارگذاری می شود.

PHP

اکثر سایت های وردپرسی برای کار کردن نیازی به برنامه نویسی سفارشی ندارند. با این حال، برای سفارشی سازی های پیچیده، ممکن است نیاز به برنامه نویسی باشد. در این مورد، PHP تنها زبانی است که وردپرس از آن پشتیبانی می کند. PHP سهم منتخب خود را دارد.

7 نکته آسان برای ایجاد طراحی وب سایت برای یک کسب و کار کوچک

معمولاً وقتی در Muzli درباره طراحی وب سایت صحبت می کنیم، عمیقاً به جزئیات می پردازیم و ایده های بزرگی مانند  فرآیند طراحی کاربر ، تحقیق، چارچوب سیمی، استراتژی محتوا، آزمایش و غیره را مورد بحث قرار می دهیم. اما زمانی که صحبت از طراحی وب سایت برای یک کسب و کار کوچک می شود، واقعیت به چشم می خورد و دامنه آن کمی تغییر می کند. از آنجایی که بودجه و محدودیت های زمانی به عوامل بسیار مهم تبدیل می شوند، خلاصه بسیار ساده می شود: شرکت به سادگی به یک وب سایت خوب نیاز دارد تا مشتریان خود را در مورد آنچه انجام می دهند آگاه کند.برای طراحی سایت فروشگاهی در رشت اینجا کلیک کنید

امروز، ما قصد داریم کلاه هوشمند خود را برداریم و به شما کمک کنیم تا فرآیند طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک را تا حد امکان کارآمد کنید. حتی اگر به معنای بریدن چند گوشه از اینجا و آنجا باشد، باز هم نتیجه می تواند عالی باشد.

1. طرز فکر: ایجاد یک وب سایت عالی سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید

اول از همه، شما باید انتظارات خود را مدیریت کنید تا از ناامیدی در آینده جلوگیری کنید. اگرچه ممکن است برای یک چشم آموزش ندیده چندان به نظر نرسد، ایجاد یک وب سایت با کیفیت بالا یک فرآیند طولانی است که حداقل به تجربه زیادی از حداقل چند حرفه ای نیاز دارد. مردم سال ها را صرف مطالعه بهترین شیوه ها در طراحی، توسعه، و کپی رایتینگ به دلایلی می کنند.

تارهای براق شرکت های بزرگ را برای لحظه ای فراموش کنید. اگر تیم باتجربه ای پشت سر خود ندارید یا بودجه کافی برای استخدام ندارید، باید روی به دست آوردن نتیجه مطلوب تمرکز کنید - یک وب سایت "به اندازه کافی خوب" برای کسب و کار کوچک شما.

2. مطمئن شوید که با محتوای وب سایت شروع کرده اید نه طراحی

هنگامی که طرز فکر دست نخورده است، باید روی ایجاد محتوا برای وب سایت خود تمرکز کنید. اغلب، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک با تجربه کمتری که اولین وب‌سایت خود را می‌سازند، مرتکب این اشتباه می‌شوند: آنها ابتدا روی طراحی تمرکز می‌کنند و تنها سپس روی محتوا برای «پر کردن شکاف‌ها». آنچه می خواهید بگویید و نشان دهید باید نحوه نمایش آن را در وب سایت دیکته کند، نه برعکس.

3. بیشترین بهره را از سازندگان وب سایت مدرن ببرید

سازندگان وب سایت در دهه گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده اند. در حالی که در ابتدا صاحبان مشاغل در مورد آنها شک داشتند، نیروگاه هایی مانند  Wix  و  Squarespace  به طور جدی بازی خود را بهبود بخشیدند و اکنون وب سایت هایی با ظاهر حرفه ای برای صاحبان مشاغل کوچک با کسری از قیمت ارائه می دهند. آنها یک راه حل همه کاره ارائه می دهند که نه تنها با طراحی وب سایت سروکار دارد، بلکه شامل دامنه ها و هاست نیز می شود.

WIX Studio

4. از قالبی استفاده کنید که بهترین تناسب با کسب و کار شما دارد

همه سازندگان وب سایت محبوب، الگوهای بسیاری را برای اکثر مناطق تجاری محبوب ارائه می دهند. تعمیرگاه خودرو؟ مطمئن. نانوایی کوچک؟ آسان. آرایشگاه؟ آنها شما را تحت پوشش قرار داده اند! سعی کنید الگویی را پیدا کنید که به منطقه تجاری شما نزدیک است. حتی اگر هیچ قالب کاملی در دنیا وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد به این ترتیب ساختار و موضوع وب سایت به شما نزدیکتر خواهد شد و به کمترین تغییرات نیاز خواهد داشت.

5. ابتدا تلاش خود را روی صفحات ضروری متمرکز کنید

هنگامی که یک کسب و کار کوچک با محدودیت ها سر و کار دارد، اولویت بندی به یک مهارت حیاتی تبدیل می شود. در مورد وب سایت ها هم همینطور است. با مهمترین صفحات مانند صفحه اصلی، درباره، تماس، و خدمات یا محصولات شروع کنید. صفحات اضافی را می توان بعدا اضافه کرد. همین امر در مورد عناصر طراحی نیز صدق می کند. با ساده و کاربردی نگه داشتن طراحی، زمان صرف شده برای عناصر بصری را کاهش خواهید داد.

6. از منابع موجود برای تصاویر، نمادها و سایر عناصر بصری استفاده کنید

در حالی که داشتن عکس‌های واقعی از کسب‌وکارتان مفید است – نشان دادن چهره‌های واقعی افراد واقعی برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار ارزشمند است – می‌توانید بدون آن‌ها کار کنید. از منابع سایت هایی مانند  Adobe Stock  یا  Shutterstock  برای خرید و افزودن سریع تصاویر به سایت خود استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید وب‌سایت‌هایی مانند  Unsplash  یا  Pexels را کاوش کنید ، جایی که استفاده از تصاویر رایگان است. همین کار را می توان برای فرم ها، دکمه ها و سایر عناصر رابط کاربری انجام داد.

7. وظایف ایجاد وب سایت را برون سپاری کنید تا بر کسب و کار خود تمرکز کنید

اگرچه بیشتر سازندگان وب سایت بر روی ویرایش ساده کشیدن و رها کردن تمرکز می کنند و اکثر کاربران می توانند خودشان این کار را انجام دهند، مهارت های خاصی هنوز مورد نیاز است. و مقداری طعم خوب! اگر عموماً به فن آوری علاقه دارید، ایجاد یک وب سایت شرکتی خودتان مشکلی ندارد. اگر نه، آن را به متخصصان برون سپاری کنید و بر آنچه که بهتر می دانید تمرکز کنید – توسعه کسب و کارتان.

آیا ایجاد یک وب سایت برای یک کسب و کار کوچک سخت است؟

در حالی که ایجاد وب‌سایت‌های بزرگ و پیچیده برای شرکت‌های بزرگ ارزش دارد، کسب‌وکارهای کوچک ممکن است همیشه به آن نیاز نداشته باشند، به خصوص اگر خود وب‌سایت ارزشی ایجاد نکند. اگر فقط مکانی برای نمایش کارهای قبلی شما و ارائه اطلاعات تماس شما به مشتریان بالقوه است، یک وب سایت ساده می تواند در یک یا دو روز تکمیل شود. ما امیدواریم که نشان داده باشیم که می توان آن را به راحتی و بدون زحمت انجام داد.

با رعایت این نکات، می توانید زمان مورد نیاز برای راه اندازی یک وب سایت کاربردی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. می توانید برای انتخاب  فونت ها  یا  رنگ های مناسب برای وب سایت خود هزینه کنید . اما فراموش نکنید که تمرکز کلید است: ابتدا ویژگی های ضروری را ایجاد کنید و سپس سایت را در صورت نیاز تکرار و بهبود دهید.

این رویکرد به شما امکان می دهد اولین MVP (حداقل محصول قابل دوام) خود را ایجاد کنید. پس از آن، به طور رسمی می توانید به دوستان خود ببالید که یک طراح وب هستید. بهترین شانس!