طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

7 مزیت لینک سازی داخلی در سئو

هنگامی که پیوندهای داخلی به درستی انجام شوند، شبکه ای از ارتباطات بین محتوای مرتبط ایجاد می کنند و به مخاطبان شما کمک می کنند تا به راحتی آنچه را که فراتر از پست اولیه یا مقاله ای که در سایت شما با آن مواجه می شوند، پیدا کنند.برای سفارش سئو سایت در رشت اینجا کلیک کنید

البته، پیوند داخلی از منظر فنی نیز مهم است، زیرا استراتژی صحیح به حذف لینک های شکسته و حلقه های تغییر مسیر کمک می کند و در عین حال اعتبار سایت را نیز ایجاد می کند.

علی‌رغم برخی چالش‌های مرتبط با لینک‌های داخلی ، آن‌ها راهی کوچک اما قدرتمند برای تقویت برنامه بازاریابی محتوای شما هستند و نباید نادیده گرفته شوند.  



لینک های داخلی  چیست ؟

بیایید با تعریف اولیه پیوندهای داخلی شروع کنیم:

پیوندهای داخلی، پیوندهایی از یکی از صفحات وب شما به صفحه دیگری هستند که در همان دامنه زندگی می کنند.

آنها نباید با بک لینک ها (که به عنوان لینک های خارجی نیز شناخته می شوند) اشتباه گرفته شوند، که لینک هایی هستند که از دامنه دیگری به سایت شما اشاره می کنند. در اینجا یک بازنگری سریع در مورد پیوندهای داخلی و خارجی وجود دارد . 

ما بهترین روش ها را در مورد نحوه پیوند داخلی در وبلاگ قبلی پوشش داده ایم. دلیل آن جایی است که کمی پیچیده تر می شود.


مزایای لینک های داخلی برای سئو چیست؟

فرآیند پیوند صفحات شما چندین مزیت مهم دارد که همگی به یک چیز اضافه می‌شوند: اینکه چگونه لینک‌های داخلی سئوی شما را بهبود می‌بخشند و می‌سازند. 

به طور خلاصه:

پیوندهای داخلی اهمیت دارند زیرا صفحات وب جدا شده را به بخشی از زیرساخت محتوای بزرگتر تبدیل می کنند. آنها کاربران شما را درگیر می کنند و آنها را بیشتر به مشتری تبدیل می کنند. این، همراه با توانایی آنها برای هدایت ارزش لینک شما برای سایت های بسیار مرتبط، منجر به بهبود قابل توجه سئو می شود.

#1. افزایش تجربه کاربری

سئو در مورد فاکتورهای رتبه بندی یک رویکرد یکسان نیست. بین RankBrain، Hummingbird، BERT و موارد دیگر، چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. به همین دلیل است که تمرکز روی تجربه کاربری معطوف شده است .

پیوندهای داخلی به مخاطبان شما این امکان را می دهد که عمیق تر کاوش کنند و خود را بیشتر در مورد موضوع مورد علاقه خود آگاه کنند.

این مثال را از وبلاگ خودمان بگیرید. هنگام مطالعه در مورد SEO صفحه اصلی، ممکن است موضوع خزنده ها مطرح شود و ممکن است متوجه شوید که چیز زیادی در مورد آنها نمی دانید. Voilà : یک پیوند داخلی شما را به یک مقاله مقدماتی در مورد خزنده های وب می رساند .

در نوشته‌های خود، گاهی اوقات این پیوندهای داخلی را به عنوان پیوندهای «خواندن توصیه‌شده» به کار می‌بریم تا به وضوح به خواننده بگوییم که اطلاعات اضافی در سایت ما وجود دارد تا به آنها کمک کند موضوع را به طور کامل درک کنند. در حال حاضر یکی برای شما …


این ارتباطات به مخاطبان شما کمک می کند تا دانش خود را در مورد موضوعاتی که به نظرشان جالب است، بسازند. اگر تا به حال در سوراخ خرگوش ویکی پدیا رفته باشید، دقیقاً می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

#2. بهبود معیارهای تعامل

ایجاد یک سفر واضح برای مخاطبان شما، آنها را تشویق می کند تا سایت شما را عمیق تر بررسی کنند و صفحات بیشتری را مشاهده کنند.

این به طور فعال برای کاهش نرخ پرش و افزایش زمان در صفحه کار می کند - دو معیار بسیار مهم تجربه کاربر که باید به آنها توجه داشت!

#3. کاربران را به سمت تبدیل سوق دهید

ایجاد یک ساختار پیوند داخلی قوی، ناوبری کاربر را افزایش می دهد و مخاطبان هدف شما را به سمت فروش هدایت می کند. با پیوند استراتژیک محتوای مرتبط، به ویژه از مراحل اولیه قیف، می توانید کاربران را عمیق تر به قیف هدایت کنید و احتمال تبدیل را افزایش دهید.

با استفاده از پیوندهایی در صفحه اصلی خود شروع کنید تا کاربران را به سمت قطعات بازاریابی محتوای خود هدایت کنید. از آنجا، پست‌های وبلاگ فردی می‌توانند آنها را به سمت محتوای دروازه‌دار، آزمایش‌های رایگان یا صفحات محصول راهنمایی کنند. دقیقاً به همین ترتیب، مخاطبان شما از آگاهی اولیه تا تبدیل شدن به سرنخ و مشتری حرکت می کنند.

برای ایجاد یک شبکه لینک داخلی موثر، محتوای خود را از منظر سفر خریدار تجزیه و تحلیل کنید. مانند نقشه برداری محتوا به آن نزدیک شوید :

  1. محتوای مناسب ایجاد کنید : محتوای متناسب با هر مرحله از سفر خریدار را توسعه دهید.
  2. بهینه سازی برای جستجو : مطمئن شوید که محتوای شما برای کلمات کلیدی و جستجوهای مناسب بهینه شده است.
  3. پیوندهای استراتژیک : محتوای خود را از طریق پیوندهای داخلی به گونه ای متصل کنید که کاربران را تشویق کند تا با سرعت خود به جلو حرکت کنند.

 

#4. معماری وب سایت خود را بسازید

ساختار اصلی وب سایت شما، یا طبقه بندی سایت ، محتوا را در منوهای شما سازماندهی می کند و از صفحه اصلی شما به صفحات عمیق تر پیمایش می کند. این طبقه بندی به گوگل و کاربران کمک می کند تا سایت شما را درک کنند.

اما معماری وب سایت شما فراتر از این ساختار است. پیوندهای داخلی لایه ای را اضافه می کنند که یک وب از محتوا و صفحات ایجاد می کند.

به طور معمول، طبقه بندی شما بر اساس موضوعات و موضوعات فرعی سازماندهی می شود. به عنوان مثال، خدمات در یک بخش هستند، در حالی که محتوای درباره ما در بخش دیگری است. اما اگر نیاز به پیوند از یک موضوع به موضوع دیگر داشته باشید، چه؟ دستیابی به آن در یک طبقه بندی خطی غیرممکن است.

لایه دوم معماری وب سایت شما، پیوندهای داخلی شما، پیوندهای متقابل ایجاد می کند تا طراحی UX شما را بهبود بخشد و صفحات قطع شده را به یک تجربه آنلاین جامع تبدیل کند.


#5. راندمان خزیدن را بهبود بخشید

مرتبط با موضوع معماری سایت شما، ایده عمق خزیدن و کارایی خزیدن است. خزنده های موتورهای جستجو در یک الگوی ساده کار می کنند:

  1. الگوریتم های خودکار که عنکبوت نامیده می شوند، وب را در دامنه های جدید و موجود می خزند.
  2. وقتی وب سایت شما را پیدا می کنند، کدها را برای فاکتورهای رتبه بندی سئو در هر صفحه جستجو می کنند.
  3. آنچه آنها پیدا می کنند بخشی از رکورد یا فهرست سایت شما می شود، که سپس تعیین می کند که آیا و چگونه در نتایج جستجو ظاهر شود.
  4. در یک برنامه منظم، این روند دوباره تکرار می شود.

خزنده ها همچنین پیوندهای داخلی و خارجی شما را برای کشف محتوای جدید و به روز بررسی می کنند. یک شبکه قوی از پیوندهای داخلی می تواند به طور قابل توجهی به این فرآیند کمک کند.

برای افزایش راندمان خزیدن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به حداقل رساندن عمق کلیک : تعداد کلیک های مورد نیاز برای رسیدن به مهمترین صفحات خود را کاهش دهید. اینها باید به راحتی در دسترس باشند تا اطمینان حاصل شود که بیشتر خزیده می شوند.
  2. پیوند داخلی استراتژیک : مشخص کنید که کجا صفحات هدف را از محتوای محبوب پیوند دهید. مشتریان می توانند از تجزیه و تحلیل لینک داخلی برای ارزیابی لینک هایی که به کدام صفحات اشاره می کنند استفاده کنند. در اسکرین شات زیر، می توانید تجزیه و تحلیل صفحات در عمق سه را مشاهده کنید که همه آنها فقط یک لینک داخلی دارند که به سمت آنها اشاره دارد. احتمالاً فرصتی برای بالا بردن این صفحات در سلسله مراتب سایت وجود دارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.