معمولاً وقتی در Muzli درباره طراحی وب سایت صحبت می کنیم، عمیقاً به جزئیات می پردازیم و ایده های بزرگی مانند فرآیند طراحی کاربر ، تحقیق، چارچوب سیمی، استراتژی محتوا، آزمایش و غیره را مورد بحث قرار می دهیم. اما زمانی که صحبت از طراحی وب سایت برای یک کسب و کار کوچک می شود، واقعیت به چشم می خورد و دامنه آن کمی تغییر می کند. از آنجایی که بودجه و محدودیت های زمانی به عوامل بسیار مهم تبدیل می شوند، خلاصه بسیار ساده می شود: شرکت به سادگی به یک وب سایت خوب نیاز دارد تا مشتریان خود را در مورد آنچه انجام می دهند آگاه کند.برای طراحی سایت فروشگاهی در رشت اینجا کلیک کنید
امروز، ما قصد داریم کلاه هوشمند خود را برداریم و به شما کمک کنیم تا فرآیند طراحی وب سایت برای مشاغل کوچک را تا حد امکان کارآمد کنید. حتی اگر به معنای بریدن چند گوشه از اینجا و آنجا باشد، باز هم نتیجه می تواند عالی باشد.
اول از همه، شما باید انتظارات خود را مدیریت کنید تا از ناامیدی در آینده جلوگیری کنید. اگرچه ممکن است برای یک چشم آموزش ندیده چندان به نظر نرسد، ایجاد یک وب سایت با کیفیت بالا یک فرآیند طولانی است که حداقل به تجربه زیادی از حداقل چند حرفه ای نیاز دارد. مردم سال ها را صرف مطالعه بهترین شیوه ها در طراحی، توسعه، و کپی رایتینگ به دلایلی می کنند.
تارهای براق شرکت های بزرگ را برای لحظه ای فراموش کنید. اگر تیم باتجربه ای پشت سر خود ندارید یا بودجه کافی برای استخدام ندارید، باید روی به دست آوردن نتیجه مطلوب تمرکز کنید - یک وب سایت "به اندازه کافی خوب" برای کسب و کار کوچک شما.
هنگامی که طرز فکر دست نخورده است، باید روی ایجاد محتوا برای وب سایت خود تمرکز کنید. اغلب، صاحبان کسبوکارهای کوچک با تجربه کمتری که اولین وبسایت خود را میسازند، مرتکب این اشتباه میشوند: آنها ابتدا روی طراحی تمرکز میکنند و تنها سپس روی محتوا برای «پر کردن شکافها». آنچه می خواهید بگویید و نشان دهید باید نحوه نمایش آن را در وب سایت دیکته کند، نه برعکس.
سازندگان وب سایت در دهه گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده اند. در حالی که در ابتدا صاحبان مشاغل در مورد آنها شک داشتند، نیروگاه هایی مانند Wix و Squarespace به طور جدی بازی خود را بهبود بخشیدند و اکنون وب سایت هایی با ظاهر حرفه ای برای صاحبان مشاغل کوچک با کسری از قیمت ارائه می دهند. آنها یک راه حل همه کاره ارائه می دهند که نه تنها با طراحی وب سایت سروکار دارد، بلکه شامل دامنه ها و هاست نیز می شود.
همه سازندگان وب سایت محبوب، الگوهای بسیاری را برای اکثر مناطق تجاری محبوب ارائه می دهند. تعمیرگاه خودرو؟ مطمئن. نانوایی کوچک؟ آسان. آرایشگاه؟ آنها شما را تحت پوشش قرار داده اند! سعی کنید الگویی را پیدا کنید که به منطقه تجاری شما نزدیک است. حتی اگر هیچ قالب کاملی در دنیا وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد به این ترتیب ساختار و موضوع وب سایت به شما نزدیکتر خواهد شد و به کمترین تغییرات نیاز خواهد داشت.
هنگامی که یک کسب و کار کوچک با محدودیت ها سر و کار دارد، اولویت بندی به یک مهارت حیاتی تبدیل می شود. در مورد وب سایت ها هم همینطور است. با مهمترین صفحات مانند صفحه اصلی، درباره، تماس، و خدمات یا محصولات شروع کنید. صفحات اضافی را می توان بعدا اضافه کرد. همین امر در مورد عناصر طراحی نیز صدق می کند. با ساده و کاربردی نگه داشتن طراحی، زمان صرف شده برای عناصر بصری را کاهش خواهید داد.
در حالی که داشتن عکسهای واقعی از کسبوکارتان مفید است – نشان دادن چهرههای واقعی افراد واقعی برای کسبوکارهای کوچک بسیار ارزشمند است – میتوانید بدون آنها کار کنید. از منابع سایت هایی مانند Adobe Stock یا Shutterstock برای خرید و افزودن سریع تصاویر به سایت خود استفاده کنید. علاوه بر این، میتوانید وبسایتهایی مانند Unsplash یا Pexels را کاوش کنید ، جایی که استفاده از تصاویر رایگان است. همین کار را می توان برای فرم ها، دکمه ها و سایر عناصر رابط کاربری انجام داد.
اگرچه بیشتر سازندگان وب سایت بر روی ویرایش ساده کشیدن و رها کردن تمرکز می کنند و اکثر کاربران می توانند خودشان این کار را انجام دهند، مهارت های خاصی هنوز مورد نیاز است. و مقداری طعم خوب! اگر عموماً به فن آوری علاقه دارید، ایجاد یک وب سایت شرکتی خودتان مشکلی ندارد. اگر نه، آن را به متخصصان برون سپاری کنید و بر آنچه که بهتر می دانید تمرکز کنید – توسعه کسب و کارتان.
در حالی که ایجاد وبسایتهای بزرگ و پیچیده برای شرکتهای بزرگ ارزش دارد، کسبوکارهای کوچک ممکن است همیشه به آن نیاز نداشته باشند، به خصوص اگر خود وبسایت ارزشی ایجاد نکند. اگر فقط مکانی برای نمایش کارهای قبلی شما و ارائه اطلاعات تماس شما به مشتریان بالقوه است، یک وب سایت ساده می تواند در یک یا دو روز تکمیل شود. ما امیدواریم که نشان داده باشیم که می توان آن را به راحتی و بدون زحمت انجام داد.
با رعایت این نکات، می توانید زمان مورد نیاز برای راه اندازی یک وب سایت کاربردی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. می توانید برای انتخاب فونت ها یا رنگ های مناسب برای وب سایت خود هزینه کنید . اما فراموش نکنید که تمرکز کلید است: ابتدا ویژگی های ضروری را ایجاد کنید و سپس سایت را در صورت نیاز تکرار و بهبود دهید.
این رویکرد به شما امکان می دهد اولین MVP (حداقل محصول قابل دوام) خود را ایجاد کنید. پس از آن، به طور رسمی می توانید به دوستان خود ببالید که یک طراح وب هستید. بهترین شانس!