طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

12 تکنیک بهینه سازی سرعت وب سایت: روش های تست عملکرد و بهبود

سرعت پایین وب سایت یکی از ناامید کننده ترین چیزهایی است که باعث می شود مردم از منابع شما بی خبر باشند و برای شما هزینه و اعتبار شما را به همراه داشته باشد. با کاهش زمان بارگذاری صفحه، تأثیر مثبتی بر فرآیندهای بازاریابی و فروش خواهید داشت، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد و سرنخ های واجد شرایط بیشتری را جذب خواهید کرد که می توانند به مشتریان تبدیل شوند. در این مقاله به شما توصیه هایی در مورد بهبود عملکرد وب سایت می دهیم.


برای مشاوره طراحی سایت در لاهیجان اینجا کلیک کنید

بهینه سازی سرعت وب سایت: چیست و چرا مهم است

بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که هدف آن سریع‌ترین سرعت سایت شماست. معیارهای کلیدی سرعت وب سایت عبارتند از

  • زمان تا اولین بایت (TTFB) - چه مدت طول می کشد تا اولین بایت پاسخ از سرور دریافت شود.
  • اولین رنگ محتوایی (FCP) - چقدر طول می کشد تا اولین متن یا تصویر بارگیری شود.
  • بزرگترین رنگ محتوا (LCP) - چه مدت طول می کشد تا بزرگترین عنصر سایت بارگیری شود، خواه متن یا تصویر. و
  • زمان بارگذاری صفحه — مدت زمانی که طول می کشد تا کل محتوای یک صفحه وب در صفحه کاربر نمایش داده شود.

برای اطمینان از تجربه کاربری خوب، وب سایت ها باید TTFB خود را کمتر از 0.8 ثانیه ، FCP را کمتر از 1.8 ثانیه ، LCP را کمتر از 2.5 ثانیه ، و زمان بارگذاری صفحه را زیر 3 ثانیه نگه دارند . در همان زمان، تجزیه و تحلیل اخیر  از 100 صفحه وب برتر نشان داد که میانگین زمان بارگذاری صفحه در دسکتاپ 2.5 ثانیه و در تلفن همراه 8.6 ثانیه است.

سرعت وب که تجربه کاربری خوب را تضمین می کند

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه سرعت وب‌سایت بر عوامل کلیدی موفقیت وب‌سایت تأثیر می‌گذارد  - مانند تبدیل، دیده شدن، و قابلیت استفاده.

تبدیل. تبدیل وب سایت  به این معنی است که بازدیدکنندگان شما کاری را که شما می خواهید انجام دهند. به عنوان مثال، آنها محصول شما را می خرند، در کمپین های خبرنامه مشترک می شوند، برای یک وبینار ثبت نام می کنند یا یک راهنما دانلود می کنند.

هرچه صفحه سریعتر بارگذاری شود، نرخ تبدیل بالاتری خواهد داشت. طبق تحقیقات Hubspot ، زمان بارگذاری بین 0 تا 4 ثانیه بهترین نرخ تبدیل را به همراه دارد. تاخیر 1 ثانیه ای به معنای کاهش 7 درصدی در تبدیل است. به عنوان مثال، کاهش سرعت صفحه به مدت 1 ثانیه می تواند سالانه 1.6 میلیارد دلار برای آمازون هزینه داشته باشد.

قابلیت V سرعت وب سایت یکی از عواملی است که گوگل در رتبه بندی سایت ها به آن توجه می کند. یک وب سایت با عملکرد پایین، تجربه کاربری ضعیفی دارد و در نتیجه در نتایج جستجو تبلیغ کمتری به دست می آورد. از دسامبر 2017، موتور جستجوی گوگل در درجه اول شروع به رتبه بندی نسخه های تلفن همراه صفحات، حتی برای جستجوهای دسکتاپ کرد. هدف از این تصمیم جریمه کردن وب سایت هایی است که عملکرد پایینی دارند و به همه دستگاه ها پاسخگو نیستند .

قابلیت استفاده قابلیت استفاده از وب سایت به سهولت استفاده از سایت شما اشاره دارد.  از جمله، سرعت صفحه و پاسخگویی به درخواست هایی را که مستقیماً بر وفاداری مشتری تأثیر می گذارد، در نظر می گیرد. هرچه وب سایت شما عملکرد بهتری داشته باشد، رضایت کاربر بیشتر خواهد بود. یک تجربه کاربری عالی راهی برای ایجاد یک پایگاه مشتری بزرگ و یک برند قوی است.

مقیاس پذیری.  با رشد شرکت شما، مشتریان بیشتری از وب سایت شما بازدید می کنند. بهینه‌سازی سرعت تضمین می‌کند که فروشگاه تجارت الکترونیک یا سایر کسب‌وکارهای آنلاین شما مقیاس‌پذیر می‌شوند – به این معنی که می‌تواند ترافیک افزایش‌یافته را کنترل کند و سرعت را قربانی نکند.

تست سرعت سایت با Google PageSpeed ​​Insights، Pingdom و دیگران

قبل از شروع بهینه سازی سرعت، باید زمان بارگذاری فعلی خود را تعیین کنید و مشخص کنید چه چیزی باعث کاهش سرعت سایت شما می شود. سپس باید اهداف عملکرد وب سایت خود را تعیین کنید. اگر سرعت وب سایت خود را تا حد قابل قبولی بهینه کنید، مشتریان خود را حفظ خواهید کرد و از مزیت رتبه بندی قابل توجهی نسبت به رقبا برخوردار خواهید شد.

راه های بهینه سازی سرعت وب سایت ذکر شده در این مقاله بسیار متفاوت است و گاهی اوقات راه حل یک مشکل می تواند تأثیر منفی بر جنبه دیگری از سایت شما بگذارد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم پس از هر تغییر سرعت وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود چه اقداماتی بهترین نتایج را ارائه می دهند.

چندین ابزار ارزیابی عملکرد وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارد:

Google PageSpeed ​​Insights  ابزاری رایگان از Google است که تست عملکرد را در سایت شما اجرا می‌کند و توصیه‌هایی در مورد افزایش سرعت ارائه می‌دهد. برای هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل کار می کند.

Pingdom  یکی دیگر از ابزارهای عالی برای تست سرعت وب سایت با تعدادی ویژگی مفید است. تاریخچه عملکرد وب سایت شما را ردیابی می کند، توصیه های مبتنی بر داده را در مورد چگونگی بهبود سرعت وب سایت ارائه می دهد و گزارش های قابل فهم تولید می کند. Pingdom همچنین برنامه هایی را برای تست سرعت وب سایت برای اندروید و iOS ارائه می دهد. این برنامه هم برنامه نظارت پولی رایگان و هم حرفه ای دارد.

YSlow  همچنین توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود عملکرد صفحه ارائه می دهد، آمار را ترسیم می کند و همه اجزا را خلاصه می کند.

Performance Budget Calculator  ابزاری رایگان است که به شما کمک می کند تا بفهمید از چه نوع محتوایی می توانید برای اجرای بهینه سایت خود استفاده کنید.

مرحله بودجه خود را در Performance Budget Calculator پیکربندی کنید. منبع: ماشین حساب عملکرد بودجه

GTmetrix   نحوه عملکرد وب سایت شما را در دستگاه های مختلف ارزیابی می کند و نشان می دهد که چه چیزی باعث کندی آن می شود. این ابزار یک گزارش خلاصه برای برجسته کردن فرصت های بهینه سازی تولید می کند. می توانید معیارهای کلیدی را به طور مداوم نظارت کنید و هشدارهایی را تنظیم کنید که به شما در مورد مسائل مربوط به عملکرد اطلاع دهند

نحوه بهبود عملکرد وب سایت: نکات بارگذاری سریعتر

هنگامی که سرعت وب سایت خود را آزمایش کردید، می توانید شروع به بهینه سازی آن کنید. راه‌های مختلفی برای سریع‌تر کردن وب‌سایت شما وجود دارد و ما فهرستی از مؤثرترین آنها را ایجاد کردیم.

1. از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا مجموعه‌ای از سرورهای وب است که در مکان‌های جغرافیایی مختلف توزیع شده‌اند که محتوای وب را با توجه به موقعیت مکانی خود در اختیار کاربران نهایی قرار می‌دهند. وقتی وب سایت را روی یک سرور واحد میزبانی می کنید، تمام درخواست های بازدیدکنندگان به همان سخت افزار ارسال می شود. به همین دلیل زمان مورد نیاز برای پردازش هر درخواست افزایش می یابد. علاوه بر این، زمانی که کاربران از نظر فیزیکی از سرور دور هستند، زمان بارگذاری افزایش می‌یابد.

با CDN، درخواست‌های کاربر به نزدیک‌ترین سرور هدایت می‌شوند. در نتیجه، محتوا سریعتر به مشتری تحویل داده می شود و وب سایت سریعتر کار می کند. این یک روش نسبتاً گران، اما کاملاً مؤثر برای بهینه‌سازی زمان بارگذاری است.

2. وب سایت خود را به میزبان بهتری منتقل کنید

سه نوع امکان میزبانی وجود دارد:

  • هاست اشتراکی،
  • میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) و
  • سرور اختصاصی

محبوب ترین نوع هاست هاست اشتراکی است. این ارزان ترین راه برای آنلاین کردن سایت شما در زمان کوتاه و با هزینه کم است. برای اطمینان از بهینه سازی بهتر ، انتخاب یک میزبان وب سریع ضروری است  . با میزبانی اشتراکی، شما بخشی از CPU، فضای دیسک و رم را با سایت های دیگری که از این سرور نیز استفاده می کنند، دارید. این دلیل اصلی این است که هاست اشتراکی به سرعت VPS یا سرور اختصاصی نیست.

میزبانی VPS یک محیط مجازی مجزا در یک سرور بزرگتر است. با استفاده از منابع اختصاصی (CPU، RAM، فضای ذخیره سازی و سیستم عامل) می توانید آن را به دلخواه پیکربندی کنید.

 اگر وب سایت شما دارای ترافیک متوسط ​​است یا سایت تجارت الکترونیکی با افزایش ترافیک در برخی دوره ها دارید، VPS گزینه بهینه برای شما خواهد بود.

گران ترین گزینه هاست یک سرور اختصاصی است که می تواند سرور فیزیکی شما باشد. در این صورت، اجاره سرور را پرداخت می کنید و یک مدیر سیستم را برای نگهداری آن استخدام می کنید.

روش دیگر اجاره منابع ابری اختصاصی از AWS، Microsoft Azure، Google یا سایر ارائه دهندگان ابر عمومی است. هر دو رویکرد همچنین می توانند در یک ابر ترکیبی ترکیب شوند . با سرورهای اختصاصی، تمام منابع فقط متعلق به شماست و شما کنترل کامل آن را در اختیار دارید. زیرساخت‌های ابری همچنین می‌توانند مقیاس‌پذیری نامحدود و بر اساس تقاضا را تحت تعدادی بسته اضافه کنند.

معماری بدون سرور گزینه دیگری است که به طور کلی مراحل نگهداری و راه اندازی سرور را حذف می کند.


3. اندازه تصاویر وب سایت خود را بهینه کنید

همه عاشق تصاویر چشم نواز هستند. IA بسیاری از عکس‌ها و گرافیک‌ها در صفحات محصول شما تعامل را بهبود می‌بخشد. جنبه منفی این است که تصاویر معمولاً فایل های بزرگی هستند که سرعت وب سایت را کاهش می دهند.

بهترین راه برای کاهش اندازه تصویر بدون به خطر انداختن کیفیت آن، فشرده سازی فایل ها با ابزارهایی مانند ImageOptim ، JPEGmini یا Kraken است . این روش ممکن است کمی زمان بر باشد، اما ارزش آن را دارد. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های <secret> و <size> تصاویر پاسخ‌گوی HTML استفاده کنید  که اندازه تصویر را بر اساس ویژگی‌های نمایش کاربر تنظیم می‌کنند.

4. تعداد پلاگین ها را کاهش دهید

پلاگین ها اجزای مشترک هر وب سایت هستند. آنها ویژگی های خاص پیشنهاد شده توسط اشخاص ثالث را اضافه می کنند. متأسفانه هر چه تعداد افزونه های بیشتری نصب شود، منابع بیشتری برای اجرای آنها مورد نیاز است. در نتیجه، وب سایت کندتر کار می کند و همچنین ممکن است مشکلات امنیتی ظاهر شود. با گذشت زمان، تعداد افزونه ها افزایش می یابد، در حالی که برخی از آنها ممکن است دیگر استفاده نشوند.

توصیه می‌کنیم تمام افزونه‌هایی را که نصب کرده‌اید بررسی کنید و افزونه‌های غیرضروری را حذف کنید. ابتدا تست های عملکرد را در صفحه خود اجرا کنید تا متوجه شوید کدام افزونه ها سرعت وب سایت شما را کاهش می دهند. سرعت وب سایت نه تنها به تعداد افزونه های نصب شده بستگی دارد، بلکه به کیفیت آنها نیز بستگی دارد. سعی کنید از افزونه هایی که اسکریپت ها و استایل های زیادی را بارگیری می کنند یا پرس و جوهای پایگاه داده زیادی ایجاد می کنند اجتناب کنید. بهترین راه حل این است که فقط موارد ضروری را حفظ کنید و از به روز نگه داشتن آنها اطمینان حاصل کنید.

5. تعداد فایل های جاوا اسکریپت و CSS را به حداقل برسانید

اگر وب‌سایت شما حاوی تعداد زیادی فایل جاوا اسکریپت و CSS است، زمانی که بازدیدکنندگان شما می‌خواهند به فایل‌های خاصی دسترسی پیدا کنند، به تعداد زیادی درخواست HTTP منجر می‌شود. این درخواست ها به صورت جداگانه توسط مرورگر بازدیدکننده بررسی می شود و کار وب سایت را کند می کند. اگر تعداد فایل های جاوا اسکریپت و CSS را کاهش دهید، بدون شک سرعت وب سایت شما افزایش می یابد.

سعی کنید تمام جاوا اسکریپت را در یک گروه بندی کنید و همچنین این کار را با تمام فایل های CSS انجام دهید. این باعث کاهش تعداد کلی درخواست های HTTP می شود. ابزارهای زیادی برای کوچک کردن سریع فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از   ابزارهای WillPeavy ، Script Minifier یا Grunt استفاده کنید  .

6. از کش وب سایت استفاده کنید

در صورتی که کاربران زیادی به طور همزمان به صفحه دسترسی داشته باشند، سرورها کند کار می کنند و به زمان بیشتری برای تحویل صفحه وب به هر کاربر نیاز دارند. کش فرآیند ذخیره سازی نسخه فعلی وب سایت شما در هاست و ارائه این نسخه تا زمانی که وب سایت شما به روز شود. این بدان معنی است که صفحه وب برای هر کاربر بارها و بارها رندر نمی شود.

رویکردهای کش کردن وب سایت به پلتفرمی که وب سایت شما در آن توسعه یافته است بستگی دارد. به عنوان مثال، برای وردپرس، می توانید افزونه های زیر را اعمال کنید: W3 Total Cache یا W3 Super Cache . اگر از VPS یا سرور اختصاصی استفاده می‌کنید، می‌توانید تحت تنظیمات عمومی خود از کش نیز استفاده کنید. در مورد سرور اشتراکی، کش وب سایت معمولاً در دسترس نیست.

7. فشرده سازی GZIP را پیاده سازی کنید

GZIP یک استاندارد مدرن فشرده سازی فایل است که توسط بیش از نیمی از وب سایت ها استفاده می شود.  این می تواند مقدار داده های منتقل شده از طریق اینترنت را تا 70 درصد کاهش دهد  و بنابراین سرعت سایت را به طور چشمگیری بهبود می بخشد. 

 فشرده سازی GZIP محتوای درخواست ها و پاسخ های HTTP را قبل از ارسال به مرورگر به حداقل می رساند. در سمت کاربر، یک مرورگر فایل ها را از حالت فشرده خارج می کند و محتویات را ارائه می دهد. این روش می تواند با تمام فایل های وب سایت شما کار کند.

روش‌های فشرده‌سازی داده دیگری نیز وجود دارد - مانند Brotli  (که توسط 39 درصد وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود) و Deflate (فقط 0.6 درصد از وب‌سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند).

بیاموزید که سرور شما از چه گزینه ای پشتیبانی می کند. اگر هیچکدام را فعال نکرده است، اسناد ارائه دهنده هاست خود را بخوانید تا دستورالعمل های مراحل بعدی خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که میزبان شما ممکن است به شما اجازه اجرای فشرده سازی را ندهد. اما در بیشتر موارد، اضافه کردن چند خط کد یا نصب یک ابزار ( gzip  یا Brotli ) برای کاهش فایل‌ها و در نتیجه افزایش سرعت وب‌سایت شما لازم است.

8. بهینه سازی پایگاه داده در CMS

بهینه سازی پایگاه داده یک راه موثر برای افزایش عملکرد است. اگر از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) پر از افزونه های پیچیده استفاده می کنید، اندازه پایگاه داده افزایش می یابد و وب سایت شما کندتر کار می کند. به عنوان مثال، سیستم مدیریت محتوا وردپرس نظرات، پست‌های وبلاگ و سایر اطلاعاتی را که ذخیره‌سازی اطلاعات زیادی را اشغال می‌کنند، ذخیره می‌کند. هر CMS به اقدامات بهینه سازی خاص خود نیاز دارد و همچنین دارای تعدادی افزونه خاص است. برای مثال، برای وردپرس، می‌توانید WP-Optimize را در نظر بگیرید .

9. استفاده از فونت های وب را کاهش دهید

فونت های وب  در طراحی وب سایت بسیار محبوب شده اند. متأسفانه آنها درخواست های HTTP اضافی را به منابع خارجی اضافه می کنند که تأثیر منفی بر سرعت رندر صفحه دارد. برای کاهش اندازه ترافیک فونت وب از فرمت های مدرن WOFF2 استفاده کنید . و فقط مجموعه کاراکترهای مورد نیاز و سبک های d را شامل نمی شود.

10. خطاهای 404 را تشخیص دهید

خطای 404 به این معنی است که "صفحه یافت نشد". این پیام توسط میزبان به مرورگرها یا موتورهای جستجو ارائه می شود که محتوای قابل دسترسی صفحه دیگر وجود نداشته باشد. برای تشخیص و تصحیح خطای 404، از ابزارها و افزونه های تشخیص خطا استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم، افزونه های اضافی می توانند بر سرعت وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند، بنابراین توصیه می کنیم منبع را از طریق ابزارهای خارجی اجرا کنید - به عنوان مثال، Xenu's Link Sleuth  یا 404 Redirected Plugin For WordPress .  

هنگامی که تمام خطاهای 404 را شناسایی کردید، باید ترافیکی را که آنها ایجاد می کنند ارزیابی کنید. اگر این پیوندهای مرده دیگر هیچ بازدیدی به همراه ندارند و بنابراین هرگز منابع سرور شما را مصرف نمی کنند، می توانید آنها را همانطور که هستند رها کنید. اگر این صفحات هنوز مقداری ترافیک دارند، تغییر مسیرها را برای پیوندهای خارجی تنظیم کنید و آدرس پیوندهای داخلی را اصلاح کنید.

11. تغییر مسیرها را کاهش دهید

تغییر مسیرهای وب سایت درخواست های HTTP اضافی ایجاد می کند که بر عملکرد تأثیر منفی می گذارد. توصیه می کنیم آنها را به حداقل برسانید یا به طور کامل حذف کنید. ابتدا باید با اجرای اسکن سایت، تمام تغییر مسیرها را در صفحه خود شناسایی کنید. می توانید از Screaming Frog  برای شناسایی سریع تغییر مسیرها استفاده کنید. سپس باید بررسی کنید که آیا آنها هدف ضروری را دنبال می کنند و فقط موارد مهم را رها کنید.

12. از تکنیک های پیش واکشی استفاده کنید

پیش واکشی مستلزم آماده سازی و اجرای دستورالعمل ها قبل از شروع توسط کاربر است. این تکنیک نسبتا رایج است. اگر بتوانید اقدامات کاربر را پیش بینی کنید و به عنوان مثال، برخی از محتوا یا پیوندها را از قبل بارگذاری کنید، خوب کار می کند. معمولاً مرورگرهای مدرن به‌طور پیش‌فرض امکان واکشی پیش‌فرض را فراهم می‌کنند زیرا الگوهای رفتاری کاربر را در نظر می‌گیرند. با این حال، متخصصان و مهندسان UX به احتمال زیاد رفتار کاربر را درک می‌کنند و برای مرورگرها برای انجام کارهای واکشی از قبل «نکات» ارائه می‌کنند.

سه نوع اصلی واکشی اولیه وجود دارد.

واکشی از پیش DNS.  این عمل مستلزم حل و فصل دامنه ها در آدرس های IP از قبل است.

واکشی اولیه پیوند.  اگر مطمئن هستید که کاربر بر روی یک پیوند خاص کلیک می کند تا به صفحه ای هدایت شود، می توانید این نوع واکشی اولیه را اعمال کنید. این روش برای اقدامات پایدار در سفر مشتری مفید است  ، مانند انتقال به صفحه سبد خرید پس از افزودن یک یا چند مورد.

پیش اجرا. این رویکرد به معنای رندر کردن کل صفحه یا برخی از عناصر آن از قبل است.

در حالی که واکشی اولیه مؤثر است،   برای ایجاد فرضیات دقیق نیاز به تحلیل عمیق رفتار کاربر دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.