در دنیای امروزی، جایی که حضور قوی آنلاین میتواند باعث ایجاد یا شکست یک کسبوکار شود، سئوی محلی کاملاً حیاتی است. گوگل در سال 2017 از آمار شگفت انگیزی رونمایی کرد و تاکید کرد که جستجوهای مرتبط با "نزدیک به من" 150 درصد سریعتر از جستجوهایی که "نزدیک به من" را شامل نمی شود رشد کرده است. این افشاگری نه تنها بر اهمیت سئوی محلی تاکید کرد ، بلکه نقطه عطفی برای بسیاری از مشاغل در شناخت ارزش آن بود.برای مشاوره سئو سایت در لاهیجان اینجا کلیک کنید
اکنون، در سال 2024، اهمیت سئوی محلی تنها تشدید شده است. این استراتژی بهینه سازی وب سایت شما را برای افزایش دید و بهبود رتبه در نتایج جستجوی محلی ارائه می دهد. این بهینهسازی برای کسبوکارهایی در همه اندازهها - کوچک، متوسط یا سازمانی - با هدف جذب مشتریان بیشتر در مجاورت جغرافیایی بسیار مهم است.
بیایید به معنای واقعی سئوی محلی، چگونگی کارکرد آن و اینکه چرا برای کسبوکارهایی که مشتاق هستند با مردم در حیاط خلوت خود ارتباط برقرار کنند، تبدیل شده است.
[ منبع ]
علیرغم اثربخشی ظاهری ادغام سئوی محلی در کمپین های بازاریابی دیجیتال، جای تعجب است که تنها 35 درصد از کسب و کارها سئوی محلی را در اولویت قرار می دهند و 75 درصد از شرکت ها هنوز وارد بازار نشده اند.
این بدان معناست که پتانسیل های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای پیشبرد رشد دیجیتالی تجارت خود استفاده کنید. تفاوت بین سئوی محلی و سئوی ملی چیست؟
سئوی محلی از بسیاری جهات با سئوی ملی متفاوت است.
اول، هر دو مخاطبان متفاوتی را هدف قرار می دهند. سئوی محلی بر بهینه سازی وب سایت یا نمایه کسب و کار آنلاین شما برای بهبود دید و رتبه بندی برای درخواست های جستجوی محلی تمرکز دارد. تمام تلاشهای شما در سئو - بازاریابی محتوا، تحقیقات کلمات کلیدی، ساخت لینک و غیره - برای جذب افراد در مکان هدف شما انجام میشود.
به عنوان مثال، اگر یک کافی شاپ در دالاس دارید، کلمات کلیدی مانند "کافی شاپ نزدیک من"، "کافی شاپ در دالاس" و "کافی شاپ دالاس" را هدف قرار خواهید داد.
این کلمات کلیدی مختص مکان هستند. بهینه سازی وب سایت شما برای این کلمات کلیدی، شانس شما را برای رتبه بالاتر از رقبا افزایش می دهد و عبارات کلیدی گسترده تر و عمومی تر را هدف قرار می دهد.
سئوی ملی، از طرف دیگر، گسترده تر است. کسبوکارهای این دسته باید کلمات کلیدی کوتاهی را هدف قرار دهند که طیف وسیعی از موضوعات را در مقیاس ملی در بر میگیرد. کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی بالایی برای هدف قرار دادن علایق و ترجیحات مختلف مخاطبان در سراسر کشور خواهند بود.
به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک فروشگاه تجارت الکترونیک با تحویل در سراسر کشور هستید، نمی توانید عبارات هدف جغرافیایی را در کلمات کلیدی خود قرار دهید. کلمات کلیدی انتخابی شما عمومی تر خواهند بود، به عنوان مثال، «کفش زنانه برای پاییز»، «کفش مردانه مشکی» و غیره.
بنابراین ... چرا باید در سئوی محلی برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید؟
یک تصور غلط رایج در بین بازاریابان این است که سئوی محلی به طور خاص برای صاحبان مشاغل کوچک با بودجه است. چه یک شرکت تجاری یا صاحب کسب و کار کوچک باشید، بهینه سازی سایت خود برای جست و جوهای محلی ابزاری قدرتمند برای هدایت ترافیک با هدف بالا به سایت شما است.
مزایای دیگر عبارتند از:
جستجو در حال تغییر است. هر چه سریعتر این را بپذیریم، بهتر است. رفتار کاربر در حال تحول و پیشرفتهای فناوری بر نحوه کشف و تعامل مردم با کسبوکارهای آنلاین تأثیر گذاشته است.
در نتیجه، سئوی محلی دیگر اختیاری نیست. برای هر کسب و کاری که قصد دارد در فضای رقابتی بینظیر پیشرفت کند، بسیار مهم است.
یکی از راه هایی که جستجو در حال تکامل است، انتقال از جستجوی متنی به جستجوی مبتنی بر صدا است.
هنگام نوشتن این قطعه، تقریباً 58٪ از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک تجارت محلی استفاده می کنند. دستیارهای جستجوی صوتی به طور متوسط به 94 درصد از سؤالات جستجو پاسخ می دهند. تحقیقات بیشتر نشان میدهد که «نزدیک من» و «پرسشهای هواشناسی» محبوبترین عباراتی هستند که توسط مصرفکنندگان در این دسته استفاده میشوند.
مزیت بزرگ دیگر این است که چگونه سئوی محلی به ارائه تجربه کاربری شخصی کمک می کند. در سال 2019، گوگل الگوریتم BERT را معرفی کرد ، فناوری مبتنی بر پردازش زبان طبیعی (NLP) که هدف کاربر را تفسیر میکند و پاسخهای مرتبط، دقیق و شخصیسازی شده را ارائه میدهد.
برای مثال، اگر کاربر «بهترین لباسهای شلوار دویدن» را جستجو کند، الگوریتمهای مبتنی بر NLP هدف محلی ذاتی پرس و جو را تشخیص میدهند. این به الگوریتم اجازه می دهد تا توصیه های محلی را با اولویت های منحصر به فرد کاربران بر اساس عوامل از پیش تعریف شده مانند سابقه مرور قبلی کاربر ارائه دهد.
سئوکاران، بازاریابان و صاحبان مشاغل می توانند تکنیک های NLP را برای درک الگوهای جستجوی رفتار مصرف کننده اتخاذ کنند و اطمینان حاصل کنند که محتوای فوق شخصی را به مصرف کنندگان محلی ارائه می دهند.
در عوض، آنها با دیده شدن و رتبهبندی بالاتر برای پذیرایی از هدف کاربر پاداش دریافت میکنند.
سئوی محلی یک روش غیر رقابتی و سریع برای رتبه بندی در نتایج جستجو، صرف نظر از صنعت یا اندازه شما ارائه می دهد.
بهجای هدف قرار دادن کلیدواژههای عمومی و طولانی، بهینهسازی برای جستجوهای محلی نیازمند هدف قرار دادن کلمات کلیدی کمتر عمومی و طولانی است. این عبارات جستجو رقابتی کمتری دارند و شانس رتبهبندی سریعتر (و بالاتر) در نتایج جستجو را افزایش میدهند.