رنگها اولین موردی هستند که افراد هنگام بازدید از سایت متوجه آن میشوند و ترکیب رنگ در طراحی سایت شما میتواند تاثیر زیادی بر سبک و طرح آن داشته باشد. با ما همراه شوید تا نحوه انتخاب پالت رنگ مناسب را بیاموزید و آن را در طراحی سایت خود به کار بگیرید.
برای مشاوره طراحی سایت در بندر انزلی اینجا کلیک کنید.
طراحان باتجربه همواره میگویند، طرحهای رنگی نیاز به تفکر و توجه عمیقی در جریان کار طراحی سایت دارند. به دلیل گستردگی این موضوع، بهترین روشها برای ایجاد ترکیب رنگی عالی را باید پیدا کرد. پس از درک اهمیت طرحهای رنگی در فرآیند طراحی وبسایت، بعنوان یک طراح سایت در موارد مرتبط با طراحیها مسلطتر خواهید بود.
وقتی صحبت از برندینگ به میان میآید، به طور خاص، طرحهای رنگی همیشه یک جزء کلیدی در سیستم طراحی یا راهنمای سبک یک برند بوک هستند (برندبوک: مجموعهای از دستورالعملها است که شخصیت، پیامهای برند، تصاویر برند و داراییهای محتوا را تعریف میکند.).
همانطور که میدانیم برندسازی یکی از مهمترین اجزای فرآیند طراحی وب سایت است. به این ترتیب، یک پالت رنگی درست تعریفشده و با دقت طراحی شده، هویت برند ما را تقویت میکند تا وبسایتهای ما و محتوای آنها به یک دارایی برند حرفهای و شفاف تبدیل شوند.
شیوهها و «قوانین» بسیاری وجود دارد که وقتی توسط سازندگان وب به اجرا درآیند، پتانسیل مهارتهای طراحی وب آنها را به حداکثر میرساند و به بهترین وجه اعتبار و شایستگی آنها را به عنوان یک طراح وب نشان میدهد. پس وقت آن است که یاد بگیرید و درک کنید که ترکیب رنگی وب سایت چقدر در طراحی وب سایت ارزشمند است.
طرح یا ترکیب رنگ وب سایت مجموعه رنگهایی است که طراح برای طراحی وب سایت خود انتخاب میکند. طرحهای رنگی که به پالتهای رنگی نیز معروف هستند، میتوانند شامل تعداد تعداد رنگی باشند که طراح آنها را مناسب میداند. هر رنگ را میتوان برای عناصر مختلف در سرتاسر وب سایت استفاده کرد، به این معنی که ممکن است همان رنگ برای انواع مختلف اجزاء استفاده شود.
همانطور که گفته شد، پالتهای رنگی به طور کلی به دو مجموعه رنگ تقسیم میشوند: اصلی و ثانویه.
رنگهای اصلی عموماً رنگهای غالبتر در سایت هستند، رنگهای پسزمینه، رنگهای لوگو، رنگهای منو و غیره را در نظر میگیرند، و رنگهای ثانویه اغلب به عنوان رنگهای تاکیدی در میان موارد استفاده دیگر استفاده میشوند. اغلب اوقات، شما خواهید دید که یک پالت رنگ شامل چندین سایه از همان رنگ است که به وب سایت احساسی متنوع و در عین حال ثابت در سراسر طراحی خود میدهد.
سازگاری یکی از ارزشهای اساسی در ایجاد یک طرح رنگی برای وب سایت شما است. از آنجایی که شخصیت برند برای یک وب سایت و کسب و کار موفق بسیار مهم است، داشتن یک پالت رنگ ثابت هویت برند شما را تقویت میکند، زیرا استفاده مکرر از رنگ و استایل باعث ایجاد ارتباط بین برند شما و مخاطبان میشود.
انتخاب ترکیب رنگ به هویت بصری تبدیل و باعث ثبت برند شما در ذهن بازدیدکنندگان و مشتریان میشود. این شکل از هویت بصری به یک رسانه ارتباطی بین شما و مخاطبان هدف تبدیل میشود، زیرا شخصیتهای مختلف کاربران به انواع مختلفی از پالتهای رنگی کشیده میشوند. طرحهای رنگی پیامهای برند شما را در ذهن ببیننده مجسم میکنند، به همین دلیل است که بر بخش بزرگی از تجربه کاربری شما تأثیر میگذارند.
به عنوان طراح سایت، ما میدانیم که باید وب سایتهای خود را در پس ذهن خود طراحی کنیم و اغلب، حتی به این فکر میکنیم که «این طراحی چه تاثیری بر بازدیدکنندگان من خواهد گذاشت؟». این روش یکی از اصلیترین چیزهایی است که طرحهای رنگی وبسایت درباره آن است: اولین برداشتها.
در نهایت، حتی اگر در ابتدا متوجه آن نباشید، پالتهای رنگی مختلف احساسات متفاوتی را در چشم بیننده ایجاد میکنند. بسته به اینکه چگونه میخواهید با مخاطبان و بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار کنید، انتخاب رنگ شما نقش مهمی در پویایی «مکالمه» و در شکل دادن به صدا و لحن شما خواهد داشت. موضوع روانشناسی رنگها دنیایی برای خودش است که به زودی به آن خواهیم پرداخت.