طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

نمای جدیدی از نرخ کلیک شما


نرخ کلیک (CTR) یک معیار عملکرد طولانی مدت است که توسط تیم های بازاریابی برای تعیین اثربخشی تبلیغات و لیست های خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می شود. بازاریابان تمایل دارند از استراتژی های رایج و اساسی برای ردیابی کلیک های گوگل استفاده کنند، که اغلب منجر به مشاهده CTR به عنوان معیاری ساده از تعداد افرادی که روی صفحات آنها کلیک می کنند، می شود.


برای سفارش سئو سایت در انزلی و طراحی سایت در انزلی با محدثه خجسته تماس بگیرید

اما این تصویر کاملی از نرخ کلیک کل دامنه آنها نیست. اینجاست که CTR جستجوی سایت وارد می‌شود. روشی را که ما می‌توانیم عملکرد محتوا را ردیابی کنیم و نرخ کلیک را به‌عنوان یک ابزار اصلی برای رشد افزایش دهیم، تغییر می‌دهد.

بیایید در مورد چگونگی بهبود CTR وب سایت خود صحبت کنیم و همه چیزهایی را که باید بدانید از اصول اولیه گرفته تا روشی جدید برای نزدیک شدن به آن با داده های جستجوی خود را پوشش دهیم.


نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک، که معمولاً به اختصار «CTR» نامیده می‌شود، یک معیار عملکرد بازاریابی دیجیتال است که تعداد کلیک‌های یک تبلیغ یا پیوند را در مقایسه با تعداد دفعات مشاهده آن اندازه می‌گیرد. وقتی یک تیم بازاریابی به CTR نگاه می‌کند، می‌تواند میزان تاثیرگذاری کمپین‌هایشان و میزان جذب افراد را به محتوای خود بسنجد.

فرمول دقیق برای محاسبه CTR، تعداد کلیک‌ها تقسیم بر تعداد نمایش‌ها (زمانی که بازدیدکننده آگهی شما یا نتیجه موتور جستجو را می‌بیند) است.

CTR به صورت درصد بیان می شود. به عنوان مثال، اگر یک صفحه وب 1000 نمایش و 23 کلیک برای یک دوره زمانی خاص داشته باشد، CTR 2.3٪ خواهد بود (محاسبه شده به عنوان 23/1000).

نرخ کلیک خوب چیست؟

بنابراین چه چیزی به عنوان نرخ کلیک خوب در نظر گرفته می شود؟ همه چیز به صنعت، اندازه و مرحله رشد سازمان بستگی دارد. اگر در صنعت خود به خوبی تثبیت شده اید و به عنوان یک رهبر بازار در نظر گرفته می شوید، دلیل بر این است که موفقیت بیشتری در جذب بازدیدکنندگان به سایت خود خواهید داشت. معیار CTR "خوب" بالاتر خواهد بود، احتمالاً در محدوده 5٪ از تبلیغات گوگل.

اگر کمتر مستقر هستید یا سازمانی در حال رشد هستید، بهتر است انتظارات را تعدیل کنید و اهداف قابل دستیابی را برای CTR کمپین خود تعیین کنید - در محدوده 3٪ (یا حتی کمتر).

به طور کلی، منابع به شما می گویند که یک CTR خوب در محدوده 3-5٪ است. آن را به عنوان یک قاعده سرانگشتی در نظر بگیرید، اما همچنین با یک دانه نمک. اهداف CTR شما باید با کمپین های خاص، صفحات وب و مرحله رشد در صنعت شما همسو باشد.

چرا CTR مهم است؟

نرخ کلیک عامل مهمی برای بازاریابان است که هدف اصلی آنها ارتباط با مشتریان بالقوه و درک بیشتر آنهاست. این یک طرح اولیه به شما می دهد که نشان می دهد کدام نوع از صفحات وب و کمپین ها موفق هستند و کدام یک می توانند از ویرایش استفاده کنند.

علاوه بر این، نرخ کلیک می تواند به افزایش موفقیت سئو شما کمک کند. یک CTR خوب به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که صفحات شما برای بازدیدکنندگان مفید هستند، توصیه‌های محتوای شما را تأیید می‌کند و اعتبار شما را تقویت می‌کند.

شایان ذکر است که اگرچه نرخ کلیک خوب می تواند به شما در بالا رفتن رتبه بندی SERP کمک کند، کلیک ها به تنهایی تنها شاخص سلامت SEO نیستند. ربات‌ها و clickfarming تکنیک‌هایی هستند که می‌توانند به‌طور مصنوعی CTR یک وب‌سایت را افزایش دهند، بنابراین موتورهای جستجوی بزرگی مانند Google، کلیک‌ها را مهم می‌دانند، اما نه فاکتور رتبه‌بندی نهایی.

CTR را به عنوان یکی از بسیاری از عناصر کمک کننده در سئو و همچنین به عنوان نشانه ای برای استراتژی سئو که در جهت درست حرکت می کند، در نظر بگیرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.