صفحات فرود صفحاتی هستند که بازدیدکنندگان سایت هنگام کلیک بر روی یک دعوت به اقدام (CTA) یا تبلیغ، روی آنها فرود می آیند.
موثرترین صفحات فرود با یک تمرکز طراحی می شوند. هر عنصر - از کپی گرفته تا دکمههای CTA و تصاویر - به خواننده کمک میکند تا آن اقدام دلخواه را انجام دهد.
از آنجایی که صفحه فرود دارای یک هدف خاص و فراخوان برای اقدام است، اغلب منوی ناوبری وب سایت ندارد (یا حداقل به اندازه منوی وب سایت شما گسترده نیست). آنها متمرکز و جمع و جور هستند!
برای مشاوره طراحی سایت در گیلان با محدثه خجسته تماس بگیرید
بازاریابان از صفحات فرود برای دستیابی به اهداف تجاری خاص با تمرکز بر یک CTA واحد و واضح استفاده می کنند. صفحه و محتوا به گونه ای طراحی شده اند که بازدیدکنندگان را به سمت یک اقدام یا هدف خاص بدون حواس پرتی سایر محتوای بی ربط وب سایت هدایت کند و آنها را به مشتریان، رهبران، کاربران یا شرکت کنندگان تبدیل کند.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک عکاس هستید که یک کمپین تبلیغاتی پولی در فیس بوک اجرا می کند که زنان باردار را تشویق می کند تا یک جلسه پرتره خانوادگی را رزرو کنند.
آیا منطقی تر است که افراد را به صفحه اصلی عکاسی خود هدایت کنید یا به صفحه فرودی که بر روی خدمات عکاسی بارداری شما متمرکز است؟
اگر به دومی رای دادید کاملا حق با شماست!
این صفحات مستقل را میتوان برای تبلیغات (مانند تبلیغات متنی یا نمایشی Google) یا پیامهای حمایتشده (مانند میزبان پادکست که میگوید «برای 10٪ تخفیف، به company.com/podcastoffer بروید» استفاده شود.
این نکات را برای افزایش تبدیل صفحه فرود بررسی کنید!
تفاوت های زیادی بین یک صفحه فرود و یک وب سایت وجود دارد که از اصول اولیه اهداف و ساختار آنها شروع می شود.
در اینجا برخی از چیزهای اصلی دیگری که باید در مورد صفحات فرود و وب سایت ها بدانید آورده شده است:
ترافیک به وب سایت یا صفحه اصلی شما عمومی تر است و از انواع منابع، از جمله موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی، ایمیل ها و افرادی که آدرس شما را در مرورگر خود وارد می کنند، می آید.
صفحات اصلی معمولاً چندین چیز را با هم ارتباط برقرار میکنند و گزینههای متعددی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهند تا کجا بروند. بازدیدکنندگان می توانند آنچه را که بیشتر به آن علاقه دارند انتخاب کنند. صفحات فرود قبلاً مخاطبان مورد نظر خود را به دست آورده اند، بنابراین کار تبدیل بازدیدکننده است.
تبلیغ یا CTA منتهی به صفحه فرود از بازدید کننده می خواهد که برای انجام یک اقدام خاص به صفحه فرود برود. محتوا و CTA در صفحه فرود از این موضوع پشتیبانی می کند بدون اینکه حواس بازدید کننده را پرت کند
شما می توانید یک وب سایت و صفحات فرود یا صفحات فرود مستقل بدون وب سایت داشته باشید. اگر قبلاً وبسایتی دارید، لزوماً نیازی به صفحات فرود ندارید ، اما اگر هر نوع کمپین آنلاین یا تبلیغاتی را اجرا میکنید، بهترین روش این است که یک صفحه فرود اختصاصی بهینهسازی شده برای اهداف خاص کمپین داشته باشید.
حتی صفحه اصلی شما می تواند یک صفحه فرود باشد اگر برای کمپین شما مناسب باشد. برای مثال، اگر کمپین های تبلیغاتی گوگل را با استفاده از نام تجاری خود به عنوان کلمه کلیدی اجرا می کنید، ممکن است صفحه اصلی بهترین مقصد برای بازدیدکنندگانی باشد که کلیک می کنند.
صفحات فرود با طراحی خوب به دلیل تمرکز واحد، CTA های قوی و انتخاب های طراحی عمدی، شانس تبدیل را در مقایسه با صفحات وب معمولی به طور قابل توجهی افزایش می دهند.
برخی از مزایای دیگر عبارتند از:
پیام رسانی بسیار هدفمند به شما امکان می دهد محتوای صفحه فرود را برای کمپین ها، اهداف، محصولات و مخاطبان خاص تنظیم کنید. با این کار میتوانید دقیقاً به نیازها و دردسرهای بازدیدکنندگان رسیدگی کنید و راهحلهای دقیقی ارائه دهید
ارتباط بهبود یافته تبلیغات برای Google Ads با صفحات فرود مناسب می تواند منجر به امتیازهای کیفیت بالاتر شود که به نوبه خود CPC (هزینه به ازای کلیک) را کاهش می دهد.
توانایی گرفتن سرنخ های بیشتر با اطلاعات اضافی که می توانید برای ایجاد لیست مشترکین، تقسیم بندی و شخصی سازی، و پرورش سرنخ ها استفاده کنید.
دادههای تحلیلی متمرکز و عمیق را برای معیارهای عملکرد مانند نرخ تبدیل، زمان در صفحه و نرخ پرش دریافت کنید که به شما کمک میکند صفحات فرود و استراتژی بازاریابی خود را بهینه کنید.
صفحات فرود A/B را تست کنید تا بدانید چه نوع محتوای صفحه فرود، مانند CTA، سرفصل ها و تصاویر بهترین عملکرد را با مخاطبان خود دارند و بیشترین تبدیل را دریافت می کنند.