طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت و سئو سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت

10 اشتباه طراحی وب که باید از آنها اجتناب کنید

10 اشتباه طراحی وب که باید از آنها اجتناب کنید

اشتباهات طراحی وب می‌تواند به طور قابل توجهی بر تجربه کاربری، تعامل و نرخ تبدیل وب‌سایت تأثیر بگذارد.

۱. سرعت بارگذاری پایین

سرعت بارگذاری پایین می‌تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف شود و اغلب منجر به افزایش نرخ پرش (bounce rate) می‌شود ، زیرا بازدیدکنندگان احتمالاً قبل از بارگذاری کامل سایت، آن را ترک می‌کنند. 

عواملی که در سرعت بارگذاری کند نقش دارند شامل حجم بالای فایل‌ها، کدهای قدیمی و افزونه‌های زیاد هستند.  

برای جلوگیری از این اشتباه، فایل‌های رسانه‌ای خود را با فشرده‌سازی تصاویر و ویدیوها بهینه کنید و از تکنیک‌های بارگذاری تنبل برای بارگذاری فقط محتوای مورد نیاز استفاده کنید .

استفاده از اسکریپت‌های سنگین و محتوای فلش که می‌توانند سرعت رندر صفحه را کاهش دهند، به حداقل برسانید. 

همچنین می‌توانید از ابزارهای سرعت وب‌سایت، مانند Google PageSpeed ​​Insights و Pingdom ، برای نظارت بر سرعت بارگذاری وب‌سایت خود استفاده کنید. 

امتیاز Google PageSpeed ​​Insights از ۰ تا ۱۰۰ متغیر است و امتیاز بالاتر نشان دهنده عملکرد بهتر است. 

امتیاز به صورت زیر دسته بندی می شود: 

  • ۰ تا ۴۹ (قرمز) – ضعیف 
  • ۵۰ تا ۸۹ (زرد) - میانگین 
  • ۹۰ تا ۱۰۰ (سبز) - سریع 

سایت Digital Silk ما نمونه‌ای از یک وب‌سایت با سرعت بارگذاری بالا است که در زمینه‌های دسترسی‌پذیری، بهترین شیوه‌ها و سئو نیز امتیاز بالایی کسب کرده است.


۲. طراحی وب غیر واکنش‌گرا

طراحی وب غیر واکنش‌گرا به طرح‌بندی وب‌سایتی اشاره دارد که با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار یا تنظیم نمی‌شود.

در یک طراحی غیر واکنش‌گرا، عناصری مانند تصاویر و ناوبری، صرف نظر از دستگاه مورد استفاده،  اندازه و موقعیت مطلق خود را حفظ می‌کنند .

این اشتباه در طراحی وب می‌تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف شود ، زیرا بازدیدکنندگان ممکن است هنگام دسترسی به سایت در صفحه‌های نمایش کوچک‌تر، مانند دستگاه‌های تلفن همراه، مجبور به پیمایش افقی یا بزرگنمایی صفحات وب شوند. 

برای جلوگیری از این اشتباه ، طراحی وب واکنش‌گرا (ریسپانسیو) را پیاده‌سازی کنید ، زیرا به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که وب‌سایت شما در هر دستگاهی به راحتی قابل پیمایش، خواندن و درک است. 

بودا برندز - یک شرکت مواد غذایی و آشامیدنی که میان وعده‌ها و نوشیدنی‌های گیاهی ارائه می‌دهد - دارای طراحی وب واکنش‌گرا است که به طور خودکار با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش تنظیم می‌شود و صرف نظر از دستگاه، یک تجربه کاربری یکپارچه ارائه می‌دهد.

۳. فراخوان‌های عمومی برای اقدام (CTA)

CTA یک فراخوان است که بازدیدکننده را به انجام یک عمل خاص تشویق می‌کند ، مانند «برای عضویت اینجا کلیک کنید».

فقدان فراخوان‌های عمل (CTA) واضح در طراحی وب به دکمه‌های فراخوان عملی با پیام‌های مبهم اشاره دارد - مثلاً به «بیشتر بدانید» یا «بیشتر ببینید». 

این می‌تواند بازدیدکنندگان را گیج کند و نرخ تبدیل را کاهش دهد، زیرا کاربران نمی‌دانند دقیقاً پشت کلیک چه چیزی نهفته است.

در واقع، CTA های شخصی‌سازی‌شده و دقیق ، ۲۰۲٪ بهتر از CTA های ساده عمل می‌کنند .

برای جلوگیری از این اشتباه، CTA های واضح و قابل اجرا تنظیم کنید تا انتظارات کاربر را برآورده کنید و به آنها کمک کنید تا هدف پشت دکمه‌ای که قرار است روی آن کلیک کنند را درک کنند. 

فراخوان‌های عمل (CTA) با پیام‌رسانی واضح یا زبان عملی می‌توانند به پاسخگویی به نیات مختلف بازدیدکنندگان کمک کنند و آنها را به سمت نقاط تبدیل هدایت کنند، چه ثبت نام در خبرنامه، خرید یا پر کردن فرم تماس باشد. 

برای مثال، اگر می‌خواهید کاربر محصولات شما را خریداری کند ، دکمه «همین حالا خرید کنید» را نمایش دهید. اگر می‌خواهید کاربر به پشتیبانی مشتری شما هدایت شود، از دکمه «تماس با ما» استفاده کنید. 

برند جواهرات لوکس آمریکایی - تیفانی و شرکا - نمونه‌ای ایده‌آل از وب‌سایتی است که فراخوان عمل (CTA) واضحی دارد.

فراخوان عمل «کشف هدایای تعطیلات» نمونه‌ای از آموزش مستقیم است که به طور مؤثر کاربر را در یک تجربه خرید هدفمند راهنمایی می‌کند. 

۴. پیام‌های مبهم

پیام‌رسانی مبهم به محتوایی اشاره دارد که در انتقال ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما شکست می‌خورد. 

این می‌تواند مخاطبان شما را به این فکر بیندازد که برند شما چه کاری انجام می‌دهد و چه چیزی ارائه می‌دهد .

اگر آنها ارزش یا ارتباط آنچه ارائه می‌شود را درک نکنند، احتمال بیشتری دارد که از صفحه شما خارج شوند .

برای جلوگیری از این اشتباه ، پیام‌رسانی مؤثری را - درست بالای صفحه - نمایش دهید تا مخاطبان خود را از آنچه برند شما ارائه می‌دهد و آنچه شما را از رقبا متمایز می‌کند، مطلع کنید. 

انجام این کار به شما کمک می‌کند تا اعتماد ایجاد کنید و افراد بیشتری را به تعامل با وب‌سایت خود تشویق کنید و در نهایت، تعامل و تبدیل کاربر را افزایش دهید. 

استوندن‌گلس از همان ابتدا، به طور مؤثری UVP خود را به نمایش می‌گذارد. کاربران مجبور نیستند در مورد آنچه برند ارائه می‌دهد، حدس بزنند، زیرا محصول آنها بر اساس تصویر قهرمانشان نوشته شده است.


۵. رابط کاربری نامرتب

یک رابط کاربری شلوغ، طرح‌بندی وب‌سایتی است که از نظر بصری گیج‌کننده، شلوغ و بی‌نظم است.

این اتفاق زمانی می‌افتد که شما سعی می‌کنید اطلاعات زیادی را در یک صفحه قرار دهید ، که باعث می‌شود بازدیدکنندگان نتوانند روی نکات مهم تمرکز کنند. 

برای جلوگیری از این اشتباه، فضای سفید را در طراحی بگنجانید تا طرح‌بندی مرتب‌تر و منظم‌تری ایجاد کنید .

فضای سفید می‌تواند به تفکیک محتوا و قابل فهم‌تر کردن آن کمک کند، بنابراین تمرکز روی عناصر کلیدی مانند محتوا و CTAها آسان‌تر می‌شود. 

نرم‌افزار و اپلیکیشن مدیریت خدمات میدانی - FieldEdge - فضای خالی زیادی دارد، بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی روی عناصر کلیدی، مانند دکمه‌های فراخوان «درخواست نسخه آزمایشی»، تمرکز کنند. 

طراحی ساده و بی‌نقص، خوانایی و کاربردپذیری را بهبود می‌بخشد و تعامل شهودی‌تری با پلتفرم را تسهیل می‌کند.

۶. اندازه فونت‌های ناخوانا

اگر متن خیلی کوچک یا خوانا نباشد، بازدیدکنندگان ممکن است برای خواندن متن ، به خصوص در صفحه نمایش‌های کوچک، دچار مشکل شوند.

اگر متن خیلی بزرگ باشد، بازدیدکنندگان شما ممکن است مجبور شوند برای خواندن کل محتوا، صفحه را کوچک کنند. 

برای جلوگیری از این اشتباه، اندازه فونت‌ها را آزمایش و بهینه کنید تا مطمئن شوید که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نیستند و خواندن آنها دشوار است.

اندازه فونت‌ها باید در صفحه نمایش موبایل حدود ۱۶ پوینت بر پیکسل ، در تبلت ۱۵-۱۹ پوینت بر پیکسل و در دسکتاپ  ۱۶-۲۰ پوینت بر پیکسل باشد.

برند کیت آزمایش DNA سگ - Dognomics - از تایپوگرافی خوانا بهره می‌برد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با سایت تعامل داشته باشند و محتوا را بخوانند.

حجم زیاد متن همچنین می‌تواند خوانندگان را سردرگم کند و باعث شود که بدون اینکه کاملاً با محتوا درگیر شوند، صفحه را ترک کنند.

برای جلوگیری از این اشتباه، متن را به پاراگراف‌های کوتاه‌تر - حدود ۳ خط - تقسیم کنید و از نقاط بولت برای بهبود خوانایی و تجربه کاربری استفاده کنید. 

در دیجیتال سیلک، ما با بلوک‌های متنی حجیم موافق نیستیم. ما حداکثر از سه خط متن استفاده می‌کنیم تا اطلاعات به راحتی قابل هضم باشند، که به نوبه خود باعث افزایش تعامل کاربر می‌شود. 


۸. مخاطب هدف نامشخص

عدم تعریف مخاطب هدف می‌تواند ایجاد وب‌سایتی که نیازها و ترجیحات خاص مشتریان بالقوه شما را برآورده کند، دشوار کند. 

بدون درک روشنی از اینکه برای چه کسی طراحی می‌کنید، ممکن است عناصری را در نظر بگیرید که برای مخاطب مورد نظر شما نامربوط یا ناخوشایند هستند و در نتیجه تعامل و تبدیل‌ها را کاهش می‌دهند. 

برای مثال، ممکن است وسوسه شوید که انیمیشن‌های پر زرق و برق و گزینه‌های ناوبری پیچیده‌ای را به وب‌سایت اضافه کنید که برای جمعیت جوان جذاب باشد، در حالی که مخاطب هدف واقعی شما افراد مسن‌تر هستند که تجربه ساده‌تر و سرراست‌تری را ترجیح می‌دهند.

برای جلوگیری از این اشتباه، با تجزیه و تحلیل رقبای خود، انجام تحقیقات بازار و انجام نظرسنجی‌ها برای جمع‌آوری بینش در مورد ترجیحات، نیازها و رفتار آنها، مخاطب هدف خود را تعریف کنید. 

از این داده‌ها برای ایجاد شخصیت‌های کاربری - نمایه‌ای که نمایانگر مخاطب هدف شماست - استفاده کنید تا به شما در هدایت انتخاب‌های طراحی‌تان کمک کند و اطمینان حاصل شود که آنها با آنچه مخاطب هدف شما به دنبال آن است، همسو هستند.

در مثال زیر، ما یک پرسونا کودک-بزرگسال برای یک شرکت مراقبت از سالمندان ایجاد کردیم ، زیرا فرزندان بزرگسال مستقیماً در تصمیمات مراقبت از والدین سالخورده خود دخیل هستند.

۹. ناوبری پنهان

ناوبری پنهان در طراحی وب به گزینه‌های منو یا عناصر ناوبری اشاره دارد که بلافاصله قابل مشاهده یا دسترسی آسان برای کاربر نیستند. 

این می‌تواند یک تجربه کاربری گیج‌کننده یا ناامیدکننده ایجاد کند، زیرا بازدیدکنندگان ممکن است برای یافتن اطلاعات یا ویژگی‌هایی که به دنبال آن هستند، دچار مشکل شوند.

برای جلوگیری از این اشتباه، مطمئن شوید که عناصر ناوبری به وضوح علامت‌گذاری شده‌اند و از طریق یک منوی ناوبری چسبنده، به راحتی از همه صفحات قابل دسترسی هستند. 

جی پن - شرکتی که ویپ‌های قابل حمل ارائه می‌دهد - دارای یک منوی ناوبری قابل مشاهده است که تمام دسته‌بندی‌های کلیدی را نمایش می‌دهد، بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی اطلاعات مربوطه را پیدا کنند.

مزیت دیگر؟ متخصصان ما یک نوار ناوبری چسبنده پیاده‌سازی کردند که تضمین می‌کند جزئیات کلیدی همیشه در هنگام پیمایش بازدیدکننده در سایت در معرض دید باشند.


۱۰. طراحی صفحه ۴۰۴ با الگو

یک طراحی صفحه ۴۰۴ عمومی به صفحه فرود پیش‌فرضی اشاره دارد که هنگام تلاش کاربر برای دسترسی به صفحه وبی که در سرور وجود ندارد، نمایش داده می‌شود. 

برای جلوگیری از این اشتباه، یک طراحی صفحه ۴۰۴ سفارشی ایجاد کنید. پیاده‌سازی یک طراحی سفارشی می‌تواند تجربه کاربری را هنگامی که بازدیدکننده شما به لینکی که وجود ندارد یا خراب است در وب‌سایت شما می‌رسد، بهبود بخشد. 

به جای نمایش یک پیام خطای عمومی، یک صفحه ۴۰۴ سفارشی فرصتی برای حفظ ثبات برند ارائه می‌دهد.

حتی می‌توانید کمی شوخ‌طبعی به آن اضافه کنید یا به آن پیچ و تاب خلاقانه‌ای بدهید تا یک نقطه‌ی بالقوه ناامیدی را به یک تعامل مثبت‌تر تبدیل کنید. 

لگو با نمایش اِمِت بریکوفسکی، شخصیت اصلی فیلم لگو، که در بیابان می‌دود و می‌گوید: «متاسفیم که نمی‌توانیم آن صفحه را پیدا کنیم! نگران نباشید، همه چیز هنوز عالی است!» لحن بازیگوشانه‌ای را در صفحه خطای خود حفظ می‌کند و پیام آن نیز به همان فیلم ادای احترام می‌کند. 

برای سفارش طراحی سایت در رشت و گیلان به وب سایت محدثه خجسته مراجعه کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد