نرخ تبدیل تابعی از قابلیت استفاده وب سایت شما، اعتماد به برند شما، ارتباط ترافیک ورودی و تعداد بیشماری از عوامل دیگر است. برای اطمینان از اینکه بیشترین سود را برای بازاریابی دیجیتال خود دریافت میکنید، بهینهسازی مداوم وبسایت خود برای تبدیلهای بهتر کار بیمعنی است.
برای سفارش طراحی سایت در لاهیجان اینجا کلیک کنید
با این حال، ممکن است وقتی نوبت به ابداع یک استراتژی بهینهسازی نرخ تبدیل گام به گام میرسد که در واقع نتایج ارزشمندی را ارائه میدهد، ممکن است اغلب خود را در تنگنا قرار دهید. برای کمک به شروع، این پست وبلاگ 20 تاکتیک آماری اثبات شده را به اشتراک می گذارد که می توانید از آنها برای افزایش پیوسته نرخ تبدیل وب سایت خود با استفاده از تست a/b و بهبود خط برتر خود استفاده کنید.
قبل از شروع سفر بهینه سازی نرخ تبدیل ، مهم است که اهداف وب سایتی را تعیین کنید که می خواهید تبدیل ها را اندازه گیری کرده و برای آنها بهینه سازی کنید. این اهداف می تواند هر اقدام خاصی باشد که می خواهید بازدیدکننده در سایت شما انجام دهد که ارزش خاصی برای کسب و کار شما ایجاد کند. هنگامی که آنها را ایجاد کردید، باید رفتار بازدیدکنندگان را در برابر این اهداف تعریف شده ارزیابی کنید تا استراتژی نرخ تبدیل شما عملی شود.
در زیر لیستی از برخی از اهدافی که می توانید برای بهینه سازی تبدیل صفحه وب تعیین کنید آورده شده است:
VWO Insights به شما امکان می دهد اهدافی را مطابق با نیازهای منحصر به فرد خود ایجاد کنید و رفتار بازدیدکنندگان را برای آنها ردیابی کنید تا بتوانید بر اساس آن بهینه سازی وب سایت خود را هدایت کنید و به دنبال تبدیل های بهبود یافته باشید. برای مثال، اگر میخواهید عملکرد یک دکمه CTA در یک صفحه فرود خاص را ارزیابی کنید، میتوانید این کار را با تعیین یک هدف برای آن انجام دهید.
وقتی صحبت از CRO به میان میآید، بهتر است از فرضیات و تخمینها اجتناب کنید و برای تمام تصمیمگیریها فقط به دادهها تکیه کنید.
یکی از روشهای بهینهسازی نرخ تبدیل ثابت شده این است که به طور مداوم دادههای وبسایت خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید تا درباره بازدیدکنندگان وبسایت خود و ترجیحات آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. این داده ها هستند که باید به شما اطلاع دهند که تلاش های بهینه سازی تبدیل خود را به کجا هدایت کنید.
در زیر برخی از داده های کلیدی وجود دارد که برای درک بازدیدکنندگان خود باید حتما آنها را پیگیری کنید:
هنگامی که داده های قابل سنجش را جمع آوری کردید، از آن برای ایجاد پرسونای کاربر خود استفاده کنید، که نماینده ای از کاربر ایده آل شما است. این باید تمام اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان بالقوه و کاربران هدف شما، از جمله علایق، علاقهمندیها، دوست نداشتن، اهداف و نقاط دردناک آنها را برجسته کند.
ترکیبی از دادههای قابل اندازهگیری و شخصیت کاربر ایدهآل شما به شما کمک میکند تا فرضیههایی را برای اجرای آزمایشهای روشنگرانه برای درک بهتر آنچه در وبسایت شما کار میکند و چه چیزی انجام نمیدهد ابداع کنید.
برای داشتن برتری رقابتی نسبت به رقبای خود، باید نقاط قوت و ضعف آنها را بدانید. سپس می توانید از این اطلاعات برای برجسته کردن USP ها و نقاط قوت خود نسبت به نقاط ضعف رقبا استفاده کنید. این یکی دیگر از راه های اثبات شده برای بهینه سازی تبدیل ها در وب سایت ها است.
همچنین به خاطر داشته باشید که افراد قبل از خرید در مورد گزینه های خود تحقیق می کنند. آنها قصد دارند رقبای شما را بررسی کنند و اینکه چگونه با آنها مقایسه می کنید. با انجام تجزیه و تحلیل رقبا ، شما همچنین می توانید به جای مشتریان خود قدم بگذارید و خود را در مقابل رقبای خود درست مانند مشتریان بالقوه خود قرار دهید. سپس می توانید وب سایت خود را برای تبدیل بهینه کنید و مطمئن شوید که محدوده محصول شما بهترین است.
قبل از اینکه بخواهید مشکل خراب را برطرف کنید، مطمئن شوید که با جزئیات متوجه شده اید که یک سفر معمولی کاربر و قیف تبدیل در وب سایت شما چگونه است. این به شما کمک میکند تا بفهمید که بازدیدکنندگان وبسایت در کجا تردید دارند و کجا میروند و دلایل قابل قبولی برای اینکه چرا ممکن است چنین باشد.
میتوانید از VWO Insights برای ردیابی نرخ تبدیل در قیفهای خود استفاده کنید و مراحل خاصی را در سفر شناسایی کنید که در آن کاربران ممکن است علاقه خود را از دست بدهند، بنابراین میتوانید آنها را بهینه کنید.
در هر مرحله از قیف، شما یک افت طبیعی خواهید داشت که ناشی از شکست افراد در برداشتن گام بعدی در قیف به دلایل متعدد است. سپس میتوانید با ابداع راهحلهایی برای آن دلایل احتمالی که افراد را به سمت پایین قیف سوق دهید، این کاهش را کاهش دهید، بنابراین بهینهسازی نرخ تبدیل وبسایت خود را افزایش دهید.
به عنوان مثال، یکی از مراحلی که سایتهای تجارت الکترونیک تلاشهای خود را برای بهینهسازی تبدیل متمرکز میکنند، پرداخت است، جایی که به طور متوسط 69.23 درصد از خریداران، سبد خرید خود را رها میکنند . نرخ تبدیل بالاتر، هر چند حاشیه ای، کمک قابل توجهی در مقابله با این مشکل مبرم خواهد بود.
نمونه بارز سایتی که نرخ تبدیل تجارت الکترونیک خود را با ساده کردن فرآیند پرداخت خود بهبود بخشیده است، آمازون با پرداخت با یک کلیک است.
برای درک و بهینه سازی قیف های خود، باید ارزیابی کنید که سایت شما چه کاری انجام می دهد تا مشتریان بالقوه را در مراحل تعیین شده حرکت دهد. چگونه آنها را به سمت تبدیل هدایت می کنید؟ بیشترین بازدیدکنندگان را کجا از دست می دهید؟ با یادگیری این پاسخ ها، می دانید که تلاش خود را برای افزایش نرخ تبدیل به کجا متمرکز کنید.
بازدیدکنندگان وب سایت شما زمانی را صرف کاوش و تعامل می کنند و برای خرید هیجان زده می شوند. اما اگر صفحه تسویه حساب به آرامی کار نمی کند، درست مانند برخورد با یک مانع درست قبل از خط پایان است.
آنها در نهایت احساس ناامیدی می کنند. به همین دلیل است که ما نکات بهینه سازی نرخ تبدیل تجارت الکترونیک را به طور خاص برای صفحه پرداخت شما در این وبلاگ مورد بحث قرار می دهیم .
آیا نرم افزاری دارید که می خواهید فروش آن را از طریق بهینه سازی وب سایت افزایش دهید؟ ما شما را با نکات بهینه سازی متناسب با وب سایت های SaaS تحت پوشش قرار داده ایم .
نحوه استفاده از قیف های VWO را برای افزایش رفتار بازدیدکنندگان مشاهده کنید.
ارزش پیشنهادی شما توضیح مختصری از این است که چرا یک کاربر باید از محصولات/خدمات شما نسبت به رقبای شما خرید کند یا در آنها مشترک شود. بنابراین، اولین قدم برای افزایش تبدیل و جذب بازدیدکنندگان وب سایت برای تبدیل این است که به وضوح آنچه را که شما را متمایز می کند و چرا خرید از شما تصمیم خوبی است به آنها منتقل کنید.
بیان واضح و تقویت ارزش پیشنهادی خود از طریق چندین عنصر سایت می تواند برای استراتژی های CRO شما معجزه کند.
پیشنهاد ارزش شما باید از طریق سرفصل ها، تصاویر و کپی های شما دیده شود و در درجه اول باید نقطه فروش منحصر به فرد شما (USP) را نشان دهد. آزمایشات بازاریابی مکرر توصیه می کنند که USP شما باید در 10 کلمه یا کمتر خلاصه شود.
بیایید Evernote را به عنوان مثالی در نظر بگیریم که چگونه پیشنهاد ارزش خود را برای ارائه محصول USP خود دوباره انجام دادند.
شعار اصلی آنها "همه چیز را به خاطر بسپار" بود. این به خوبی مزایایی را که کاربران میتوانستند به دست آورند، توصیف کرد، اما نه عملکرد ابزاری که ارائه میکردند. در زیر عنوان، آنها 3 ویژگی محصول را برجسته کردند که نحوه عملکرد ابزار آنها را نشان می دهد.
اصول طراحی صفحه با تبدیل بالا بر اساس مجموعه ای از مطالب و مطالعات موردی است که نشان می دهد مردم چگونه از وب سایت ها استفاده می کنند. ابزارهای بهینهسازی نرخ تبدیل مانند ردیابی چشم ، نقشههای اسکرول،